با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده توسط ویروس کرونا، بازار مسکن آمریکا نیز تحت تاثیر قرار گرفت و ساخت واحدهای مسکونی جدید در این کشور در اوایل سال جدید کاهش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ پس از افزایش ساخت و ساز مسکن جدید در سال 2019، تاثیر بیماری همه‌گیر جهانی کووید-19 به بخش خصوصی این صنعت نیز رسید و سبب کاهش کم‌سابقه‌ای در تعداد پروژه‌های جدید آمریکا شد. با این حال پس از رشد برای چندین ماه متوالی، به نظر می‌رسد که آمار ساخت مسکن به وضعیت ماه‌های ژانویه و فوریه بازگشته است.

بر اساس ارقام ارائه شده از سوی اداره مسکن و شهرسازی، ساخت حدود 1.6میلیون مسکن جدید در آمریکا برای ماه ژانویه در سال جدید آغاز شده است. این میزان از بالاترین رقم سالانه در ماه دسامبر پایین‌تر بوده و عدم قطعیت در اقتصاد ملی را نشان می‌دهد.

گفتنی است که ساخت و ساز مسکن در طول سال 2018 نیز کاهش یافته بود. تحلیلگران هنوز انتظار انقباض طولانی مدت در بازار مسکن را دارند، اما خوش‌بین هستند که با برداشته شدن محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کووید-19، ساخت و ساز و فروش مسکن می‌تواند از سر گرفته شود.

با وجود بیکاری گسترده و بسیاری از مشاغلی که هیچ نشانه‌ای برای بهبود وضعیت آنها وجود ندارد، بازار مسکن نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر، ممکن است پیش از دستیابی به بهبود، مدتی سقوط را تجربه کند.

در نمودار ارائه شده، وضعیت ساخت و ساز مسکن در آمریکا را مشاهده می‌کنید؛

photo_2021-02-23_17-22-50