۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه‌های منطقه ۲تهران چند معامله می‌شود؟

۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۳۸
کد خبر: 507244
خانه‌های منطقه ۲تهران چند معامله می‌شود؟

گزارش پیش رو به بررسی قیمت واحدهایی که طی نیمه اول بهمن ماه سال جاری در منطقه2 شهرداری تهران معامله شده است، می‌پردازد.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ منطقه2 یکی از مناطق شهرداری تهران در شمال غرب پایتخت است. قیمت مسکن در این منطقه از متوسط قیمت مسکن بالاتر است و واحدهای زیادی با قیمت‌های متنوع در این منطقه معامله می‌شود.

همچنین دسترسی مناسب و سایر عوامل سبب شده تا بسیاری از متقاضیان برای خرید مسکن به این منطقه مراجعه کنند و تعداد معاملات در این منطقه بالاتر از سایر مناطق تهران باشد. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت مسکن برای برخی از واحدهایی که طی نیمه اول بهمن ماه سال جاری در منطقه2 شهرداری تهران انجام شده است خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی نیمه اول بهمن ماه99 (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌های واحدهایی است که در بهمن ماه برای واحدهای منطقه2 تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین قیمت مسکن در محله یادشده نیست.

سعادت آباد از محله‌های شمال غرب تهران است که در منطقه2 تهران قرار دارد. قیمت مسکن در این محله تقریبا از 50میلیون تومان در هر متر مربع شروع شده و ارقام نجومی که گاه بالای 100میلیون تومان در هر متر مربع است نیز می‌رسد. یک واحد آپارتمان 108متری و 14سال ساخت در این محله متری 62میلیون و 326هزار تومان به فروش رسید. همچنین قیمت مسکن برای معامله واحدی 84متری و یک سال ساخت در پاتریس لومومبا سه میلیارد و 586میلیون تومان بود.

آلستوم از دیگر محله‌های منطقه2 شهرداری تهران است که خانه‌ای 104متری و یک سال ساخت در آن با قیمت 41میلیون و 996هزار تومان در هر متر مربع معامله شد. یک واحد آپارتمان 47متری و 20سال ساخت در محله پونک نیز 30میلیون و 226هزار تومان در هر متر مربع به فروش رسید.

فردی برای خرید یک خانه 83متری و 21سال ساخت در تهران ویلا دو میلیارد و 870میلیون تومان هزینه پرداخت کرد. هزینه مورد نیاز برای خرید یک واحد 73متری و 19سال ساخت در صادقیه شمالی نیز 3میلیارد تومان بوده است.

گیشا نیز یکی دیگر از محله‌های منطقه2 شهرداری است که قیمت مسکن در آن بسیار بالاست. یک دستگاه آپارتمان 95متری و یک سال ساخت در این محله متری 70میلیون و 500هزار تومان معامله شد. واحدی 93متری و 12سال ساخت در محله توحید نیز با قیمت 3میلیارد و 230میلیون تومان به فروش رفت.

سعادت آباد