۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در مرفه‌ترین محله جنوب تهران/ فروشندگان برای فروش دست نگه داشته‌اند

۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶
کد خبر: 506737
قیمت مسکن در مرفه‌ترین محله جنوب تهران/ فروشندگان برای فروش دست نگه داشته‌اند

واحدهای نوساز نازی آباد از متری 20میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و این قیمت ممکن است به 40میلیون تومان در هر متر مربع نیز برسد.

اقتصاد آنلاین سیده زهرا محمودی؛ قیمت مسکن در جنوب تهران اصولا پایین بوده و واحدهای جنوبی تهران معمولا قیمتی پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران دارد؛ نازی آباد یکی از محله‌های جنوب تهران در منطقه16 شهرداری است که بر خلاف سایر محله‌های جنوبی قیمت مسکن در آن کمی بالا بوده و به علت نوسازتر بودن بافت آن نسبت به دیگر محله‌های تهران متقاضیان زیادی برای سکونت دارد.

یک کارشاس مشاور املاک در این محله به اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن در نازی آباد برای واحدهای نوساز از متری 20میلیون تومان شروع می‌شود و در صورتی که واحد لوکس باشد و امکاناتی چون روف گاردن و... داشته باشد، این رقم به 40میلیون تومان در هر متر مربع هم می‌رسد. همچین هزار دستگاه بهترین منطقه نازی آباد است که واحدهای این منطقه نیز قیمت بالایی دارد.

این کارشناس مشاور املاک ادامه داد: واحدهای قدیمی‌تر نیز تقریبا از متری 15میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. یک خانه 85متری و 10سال ساخت در دولت آبادی 19میلیون تومان در هر متر مربع قیمت دارد؛ برای خرید واحدی 80متری و نوساز در خیابان رجایی نیز باید 25میلیون تومان در هر متر مربع هزینه پرداخت کرد.

وی افزود: هر چند گفته می‌شود قیمت مسکن کاهش داشته اما این طور نیست؛ چرا که اکنون بازار در رکود است و به همین دلیل فقط افرادی که به پول واحد نیاز دارند اقدام به فروش می‌کنند و به همین دلیل واحدهایی که معامله می‌شود، کاهش قیمت داشته اما بسیاری از مالکان و سازندگان برای فروش دست نگه داشته‌اند تا قیمت‌ها بالاتر رود و سپس اقدام کنند.