۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در پاسداران/ کاهش نرخ‌ها به صورت ناگهانی خواهد بود؟

۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۴۹
کد خبر: 502662
قیمت مسکن در پاسداران/ کاهش نرخ‌ها به صورت ناگهانی خواهد بود؟

واحدهای نوساز پاسداران از متری 70میلیون تومان و واحدهای قدیمی‌تر نیز از متری 45میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌‌شود.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ پاسداران از محله‌های شرق پایتخت و واقع در منطقه4 شهرداری تهران است. این محله از محله‌های گران تهران در حوزه قیمت مسکن محسوب می‌شود و قیمت برخی واحدهای آن با منطقه یک، برابر است. شمال این محله به منطقه یک نزدیک بوده و از این رو قیمت مسکن در شمال پاسداران بسیار بالاتر از قیمت مسکن در جنوب آن است.

یک کارشناس مشاور املاک که در پاسداران فعالیت دارد در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن در محله پاسداران برای واحدهای نوساز از متری 70میلیون تومان شروع شده و تا متری 100میلیون تومان نیز می‌رسد. برای مثل یک واحد آپارتمان 115متری و نوساز در بهستان متری 80میلیون تومان و مجموعا 9میلیارد و 200میلیون تومان قیمت دارد.

وی ادامه داد: در خصوص واحدهای قدیمی‌تر نیز عوامل متفاوتی در تعیین قیمت مسکن دخیل است که قدمت مسکن از مهم‌ترین این عوامل محسوب می‌شود. اگر مشاعات واحد ضعیف باشد قیمت مسکن برای واحدهای چند سال ساخت از متری 45میلیون تومان و اگر مشاعات خوب باشد واحد از متری 50میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود؛ البته شرایط مالک و... نیز در تعیین قیمت مسکن نقش دارد.

این کارشناس مشاور املاک در پایان در خصوص آینده بازار مسکن در این محله اظهار داشت: بعید به نظر می‌رسد که قیمت مسکن کاهشی باشد و کاهش قیمت مسکن در صورتی محتمل است که نرخ ارز نیز کاهش یابد؛ اما باید توجه داشت که قیمت مسکن مانند دلار و... نیست و کاهش قیمت آن به صورت ناگهانی نخواهد بود؛ در صورتی که نرخ ارز کاهش یابد، قیمت مسکن نیز به مرور زمان کاهش خواهد یافت.