۰ نفر

مدیرعامل بانک مسکن؛

کارکنان و بازنشستگان وزارت دفاع وام مسکن ۶ و ۸درصدی می‌گیرند

۳ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۱۰
کد خبر: 499995
کارکنان و بازنشستگان وزارت دفاع وام مسکن ۶ و ۸درصدی می‌گیرند

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت وام مسکن ارزان‌قیمت به کارمندان و بازنشستگان وزارت دفاع خبر داد و گفت: سود این تسهیلات ۶ و ۸درصدی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمود شایان در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بانک مسکن و وزارت دفاع برای تامین مالی ساخت واحدهای مسکونی مختص کارکنان و بازنشستگان اظهار کرد: در قالب این تفاهم‌نامه تامین منابع برای تامین مالی واحدهای مسکونی مختص کارکنان و کارمندان و همچنین بازنشستگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از جانب بانک مسکن و با اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت با نرخ‌های 6 و 8 درصدی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این اقدام با همکاری و موافقت بانک مرکزی، پیگیری‌های دولت، وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن به سرانجام رسیده و از طریق سپرده‌گذاری در حساب صندوق یکم امکان‌پذیر است.

وی بابیان اینکه در قالب این تفاهم‌نامه اعتباری بالغ‌بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به 41 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط پیش‌بینی‌شده است، گفت: هدف از این اقدام، سرعت بخشی و تسهیل شرایط ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی برای این گروه از متقاضیان است که توسط وزارت راه و شهرسازی برای ساخت و واگذاری مسکن به آن‌ها در قالب طرح اقدام ملی برنامه‌ریزی‌شده است.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه این تسهیلات ارزان‌ترین تسهیلات در شبکه بانکی در بخش مسکن است گفت: مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اقساط این تسهیلات نیز 144 ماهه در نظر گرفته ‌شده است.

شایان افزود: سقف این تسهیلات در شهرهای بزرگ 80 میلیون تومان و در شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر، 60 میلیون تومان است. همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته و موافقت بانک مرکزی امکان اختصاص این تسهیلات به‌صورت زوجین با همسران کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح نیز فراهم‌ شده که با این اقدام گام مثبت و موثری در تامین مسکن این گروه از متقاضیان برداشته خواهد شد.