۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه‌های ۷۰متری تهران چند؟

۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۰۸
کد خبر: 499556
خانه‌های ۷۰متری تهران چند؟

در این گزارش به بررسی قیمت آپارتمان‌های ۷۰متری که در طول دی ماه ۹۹در تهران معامله شده است، می‌پردازیم.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ برای خرید واحد 70متری با توجه به بودجه می‌توان محله و ... را انتخاب کرد؛ زیرا در غالب محله‌ها در این متراژ می‌توان به راحتی آپارتمان خرید. قیمت مسکن نیز برای خرید آپارتمان‌های 70متری به محله، امکاناتی که ساختمان دارد، تعداد واحدهای هر طبقه، جهت ساختمان، مصالحی که در آپارتمان به کار رفته و سن ساختمان بستگی دارد.

قیمت مسکن در محله‌های شمالی گران‌تر و در محله‌های جنوبی ارزان‌تر است و متوسط قیمت مسکن هر محله در تعیین قیمت آپارتمان‌های 70متری موثر است. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت آپارتمان‌های 70متری که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است خواهیم پرداخت. نکته مهم اینکه؛ تعداد معاملات نسبت به آذر ماه به شدت کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی یک ماه اخیر(بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌های واحدهای 70متری است که طی یک ماه اخیر درتهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله یادشده نیست.

یکی از آپارتمان‌های 70متری که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، واحدی 74متری و 20سال ساخت در بهارستان بود؛ بهارستان یکی از محله‌های قدیمی تهران است که در مرکز تهران قرار گرفته و سرچشمه، دروازه شمیران و ژاله از محله‌های همجوار آن محسوب می‌شود. قیمت مسکن در بهارستان باتوجه به عوامل متعدد متغیر است؛ برای مثال این خانه متری 28میلیون و 444هزار تومان یعنی در مجموع 2میلیارد و 110میلیون تومان معامله شده است.

نارمک یکی از محله‌های تهران در شرق این شهر است. در نارمک تقریبا تعداد معاملات از سایر محله‌ها بالاتر است و قیمت مسکن نیز متغیر است و می‌توان واحدهایی ارزان‌تر یا گران‌تر از متوسط قیمت مسکن در آن دید. یک واحد آپارتمان 72متری و 17سال ساخت در نارمک متری 24میلیون و744 هزار تومان معامله شد. قیمت مسکن برای این واحد ارزان‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران بود.

هفت‌تیر یکی از محله‌های شلوغ تهران است که در منطقه7 شهرداری تهران قرار دارد. بافت این محله قدیمی است و واحدهای مسکونی و تجاری در آن وجود دارد؛ موقعیت محله هفت تیر بسیار مناسب بوده و از نظر دسترسی وضعیت مطلوبی دارد. خیابان بهار، کریم خان و مفتح از خیابان‌های اصلی این محله محسوب می‌شود. فردی برای خرید یک واحد آپارتمان 70متری و یک سال ساخت در هفت تیر 34میلیون و 825هزار تومان هزینه پرداخت کرده است.

محله‌های غربی تهران طرفداران زیادی در حوزه خرید و یا رهن و اجاره مسکن دارد؛ پونک یکی از محله‌های غربی در منطقه5 شهرداری تهران است که قیمت مسکن در آن کمی از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است؛ اما واحدهایی با قیمتی نزدیک و یا ارزان‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران نیز در محله پونک معامله می‌شود. خانه‌ای 75متری  و 14سال ساخت در این محله غربی پایتخت متری 28میلیون و 200هزار تومان به فروش رسید.

افسریه محله‌ای در جنوب شرق تهران است که از سه خیابان اصلی تشکیل شده است. قیمت مسکن در افسریه معمولا از متوسط قیمت مسکن در تهران پایین‌تر است؛ برای مثال یک واحد آپارتمان 74متری و 5سال ساخت در این محله متری 21میلیون و 598هزار تومان معامله شد؛ این در حالی است که متوسط قیمت مسکن در تهران طی آذر ماه 26میلیون و 900هزار تومان اعلام شده بود؛ همچنین یک واحد آپارتمان  71متری و 18سال ساخت در خواجه نصیر طوسی متری 18میلیون و 299هزار تومان معامله شد.

یکی دیگر از محله‌های شرقی تهران کرمان است که در منطقه8 شهرداری قرار دارد. این محله به بزرگراه رسالت و امام علی دسترسی دارد؛ قیمت مسکن برای خرید یک دستگاه آپارتمان 69متری و 20سال ساخت در کرمان یک میلیارد و 261میلیون تومان بوده است. واحدی 71متری و 19سال ساخت در تهران نو نیز متری 20میلیون و 50هزار تومان به فروش رفت.

ارامنه محله‌ای در شرق تهران است. یک واحد آپارتمان 71متری و 6سال ساخت در این محله متری 20میلیون و 757هزار تومان و یک خانه 69متری و 15سال ساخت در اسلام آباد متری 12میلیون و 196هزار تومان فروخته شد.

همانطور که مشاهده شد محله در تعیین قیمت مسکن تاثیر بسیاری دارد و اینکه محله در کجای تهران قرار گرفته، دسترسی آن به چه صورت بوده و... در تعیین قیمت مسکن بسیار موثر است.

واحد20 متری