۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

پرداخت تسهیلات مصالح ساختمانی به بازنشستگان

۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۴۱
کد خبر: 498538
پرداخت تسهیلات مصالح ساختمانی به بازنشستگان

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سمنان گفت: ٦٢هزار و ٥٨٩ از ثبت‌نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در کشور را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین، ابراهیم صادقی‌ فر در حاشیه نشست شورای مسکن استان سمنان، مجموع ثبت‌نام کنندگان واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن‌ از جامعه کارگری ، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور را ٣٥٨هزار نفر ذکر کرد.

وی ادامه داد: دولت برای کمک به جامعه هدف، جامعه کارگری، بازنشستگی، مستمری‌بگیر، زنان سرپرست خانوار شاغل کارگری و دهک‌های یک تا سه  کشور تسهیلات و کمک‌هایی را در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته است تا این قشر در ادامه پرداخت‌ها دچار مشکل نشوند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برنامه‌های حمایتی از افرادی که آورده اولیه برای ساخت خانه در طرح اقدام ملی مسکن را پرداخت کردند به زودی اعلام می‌شود.

وی بیان کرد:  شمار زنان سرپرست خانوار شاغل کارگری ۸ هزار و ۹۵۱ نفر است و حدود  ۲۱ هزار و ۷۲۴ نفر از زنان سرپرست خانوار در دهک‌های یک تا سه قرار دارند و کمک این قشر از جامعه برای خانه‌دار شدن در اولویت دولت است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد:  ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور در قالب طرح اقدام ملی مسکن هدف گذاری شده است.

وی یادآور شد: از مجموع ۸۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کننده واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن‌ از جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور، ۱۷۵ هزار نفر در فرایند ثبت نام، پرداخت آورده اولیه و تکمیل موجودی  قرار گرفتند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور که در فرآیند ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن واجد شرایط معرفی شدند تا پایان دی امسال برای پرداخت اولیه آورده فرصت دارند.

بازنشستگان و کارگران تسهیلات مصالح ساختمانی می‌گیرند

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین در جریان سفر خود به استان سمنان گفت: این وزارتخانه، برای خرید مصالح ساختمانی مورد نیاز احداث مسکن بازنشستگان و کارگران تسهیلات می‌دهد.

صادقی فر در نشست شورای مسکن استان سمنان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  شرکت‌هایی دارد که در عرصه تولید سیمان و فولاد فعال هستند و از آن جایی که عمده ساختمان ها به این دو کالا نیاز دارند، در تفاهم نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی مقرر شده برای گروه‌های هدف وزارت تعاون، این مصالح ساختمانی تامین شود.

وی افزود: به این منظور بانک توسعه تعاون با تامین اعتباری بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این طرح و بقیه طرح های مسکن گروه های هدف وزارت خانه مشارکت خواهد نمود .

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش بینی شده با اجرای این الگو قیمت تمام شده مسکن برای این افراد تا ٢٠ درصد کاهش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: مصالح دیگری در بخش های کاشی، سرامیک، درب و پنجره UPVC هم به فهرست مصالح ساختمانی دارای تسهیلات اضافه شود.

صادقی فر افزود: شرکت‌های تعاونی‌ که در زمینه ساخت مسکن کارگران  فعال هستند، مشکلی برای دریافت این تسهیلات ندارند.