۰ نفر

آگهی‌های مسکن پشت در منازل

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۸:۰۱
کد خبر: 496785
آگهی‌های مسکن پشت در منازل

فروشنده‌های مسکن در جریان افزایش تلاش‌های خود برای فروش واحدهای مسکونی در دوره رکود، تا درب منازل ساکنان محلات مختلف پایتخت پیشروی کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در روزهای گذشته وهمزمان با افزایش عمق رکود در بازارمعاملات خرید وفروش واحدهای مسکونی، آن دسته از مالکانی که متقاضی فروش واحدهای خود هستند اما در شرایط فعلی مشتری برای خرید واحدهای آنها وجود ندارد اقدام به نوشتن متن آگهی فروش واحد یا واحدهای خود بر روی کاغذ به‌صورت دست‌نویس و نصب آنها بر روی تیرهای چراغ برق، دیوارها و... کرده‌اند.

در واقع بعد از مدت‌ها آگهی‌های دست‌نویس و سنتی به‌خصوص از سمت فروشنده‌ها که حالا از فروش واحد مسکونی خود در نتیجه فایل کردن آنها در نزد واسطه‌های ملکی یا انتشار آگهی در فضای مجازی ناامید شده‌اند، در سطح محلات شهر افزایش یافته است. این اقدام در نتیجه افزایش تلاش متقاضیان فروش مسکن برای یافتن مشتری و فروش واحد مسکونی آنها در شرایط افزایش عمق رکود در بازار معاملات مسکن صورت گرفته است. این اقدام فروشنده‌های مسکن را می‌توان به پیشروی فروشنده‌ها برای فروش آپارتمان تا درب منازل ساکنان محلات مختلف شهر تهران اعم از مصرفی و غیرمصرفی تعبیر کرد. اقدامی که موجب شده است طی روزهای اخیر دست‌کم عابران پیاده در سطح شهر با نمونه‌های قابل‌توجهی از این دست آگهی‌ها مواجه شوند.

این موضوع نشان می‌دهد هم‌اکنون به قدری رکود معاملاتی در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی افزایش یافته است که فروشنده‌ها از هر اقدامی برای یافتن مشتری به منظور جلوگیری از درگیری بیشتر با رکود و مجبور شدن برای کاهش قیمت‌ها، دریغ نمی‌کنند و انتشار آگهی‌های دست‌نویس و نصب آنها در معابر محلات مختلف پایتخت یکی از مصادیق این تلاش‌ها محسوب می‌شود.بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد عمده این آگهی‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران ملکی هستند که ماه‌های گذشته برای عقب‌نماندن از تورم و به‌دلیل نوسانات سایر بازارها وادامه رشد قیمت مسکن وارد این بازار شده واقدام به خرید ملک کردند اما حالا با مشاهده کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن و فروکش کردن التهاب به‌صورت نسبی در سایر بازارها، قصد خروج از بازار مسکن را دارند.

قثثفقثثصقثصقثق