۰ نفر

سازمان هواپیمایی؛

مردم گران فروشی بلیت را گزارش کنند

۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸
کد خبر: 495663
مردم گران فروشی بلیت را گزارش کنند

سازمان هواپیمایی با اشاره به مصوبه افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت پروازها، از تداوم محدودیت استفاده ۶۰ درصدی از صندلی‌های پروازی توسط شرکت‌های هواپیمایی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:‌

« پس از افزایش نرخ بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی در شهریورماه سال جاری به دستور وزیر راه و شهرسازی و ریاست سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر لغو افزایش قیمت، جلسات فشرده‌ای با حضور نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی، نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی، نمایندگان وزارت کشور و تمامی متولیان امر برگزار و در نهایت بر اساس جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری در تاریخ 24 آبان‌ماه سال جاری، افزایش نرخ بلیت شرکت‌های هواپیمایی به میزان 10 درصد نسبت به جدول نرخی اعلام‌شده توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خردادماه 99 مصوب شد.

لازم به ذکر است نرخ بلیت پروازهای داخلی بر اساس مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری در سامانه انجمن شرکت‌های هواپیمایی درج‌شده و سازمان هواپیمایی کشوری ضمن رصد لحظه‌ای تمامی درگاه‌های فروش بلیت با متخلفان برخورد می‌کند.

همچنین در خصوص اعمال محدودیت پذیرش مسافران پروازهای داخلی به‌منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا گفتنی است باوجود عدم الزام محدودیت پذیرش مسافر در پروازها در دستورالعمل‌های ارسالی از جانب سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) به دلیل ابلاغ پروتکل فوق از طرف ستاد مرکزی مقابله با کرونا، این محدودیت به شرکت‌های هواپیمایی اعلام‌شده و تا ابلاغ جدید این ستاد مبنی بر رفع محدودیت رعایت پروتکل توسط شرکت‌ها الزامی و انجام آن توسط سازمان هواپیمایی کشوری نظارت خواهد شد.

از هم‌وطنان گرامی نیز درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص فروش بلیت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه‌ها و پروازها مراتب را از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس CAO.IR جهت پیگیری و برخورد با متخلفان گزارش کنند.»