۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آپارتمان‌های نوساز منطقه۲ تهران چند؟

۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۰۹
کد خبر: 495121
آپارتمان‌های نوساز منطقه۲ تهران چند؟

گزارش پیش رو به بررسی جزییات معاملاتی که طی پاییز سال جاری در منطقه2 شهرداری تهران انجام شده است، می‌پردازد؛

اقتصاد آنلاین سیده زهرا محمودی؛ منطقه2 یکی از مناطق شهرداری در غرب و شمال غرب تهران است. قیمت مسکن در این منطقه نسبت به متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است؛ البته این بدان معنی نیست که آپارتمان‌هایی با قیمت پایین‌تر در منطقه2 معامله نمی‌شود؛ بلکه بیانگر متوسط قیمت معاملات است. در تعیین قیمت مسکن عوامل متعددی دخیل است؛ مهم‌ترین موضوعی که در تعیین قیمت مسکن نقش دارد، محله‌ای است که آپارتمان در آن بنا شده است؛ برای مثال در این منطقه آپارتمان‌های سعادت آباد قیمت بالاتری نسبت به آپارتمان‌های سایر محله‌ها دارد. متراژ، سن بنا، امکانات و... از دیگر موارد تعیین‌کننده قیمت مسکن است؛ نقش امکانات و مواد و مصالحی که در آپارتمان به کار رفته است، در تعیین قیمت مسکن بسیار بالاست و از آنجایی که در منطقه2 آپارتمان‌های جدید زیادی وجود دارد، ممکن است قیمت مسکن برای برخی واحدها بسیار بالا باشد که امکانات آپارتمان‌های نوساز یکی از علل آن است.

قیمت مسکن در تهران

در ادامه این گزارش به بررسی قیمت آپارتمان های نوسازی که طی پاییز99 در منطقه2 شهرداری تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت. پیش از بررسی جزییات معاملات لازم به یادآوری است که قیمت‌ها براساس معاملاتی است که طی سه ماه اخیر در منطقه2 انجام و در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران ثبت شده است؛ بدین معنا که اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های اعلامی ندارد.  قیمت‌های درج‌شده تنها نمونه‌ای از معاملات آن محله بوده و به طور مطلق بیانگر قیمت مسکن در محله‌های یادشده نیست؛ پس ممکن است در هر یک از مناطق و محله‌ها آپارتمان‌هایی با قیمت‌های بالا و یا پایین‌تر معامله و قیمت‌گذاری شود.

قیمت آپارتمان‌های نوساز منطقه 2

شهرک غرب یکی از محله‌های معروف منطقه2 شهرداری تهران است؛ قیمت مسکن در شهرک غرب نسبت به متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر بوده و واحدهایی با قیمت‌های نجومی در این محله معامله می‌شود؛ اما برخی از آپارتمان‌های قدیمی و یا واحدهایی که امکاناتی نظیر انباری، آسانسور، پارکینگ، نورگیر مناسب و... ندارد، با قیمتی پایین‌تر به فروش می‌رسد. یک واحد آپارتمان 151متری و نوساز در شهرک غرب متری 55میلیون و 926هزار تومان به فروش رفت. همچنین قیمت مسکن برای واحدی 110متری در سروآسمان متری 59میلیون تومان بوده است.

یک خانه 87متری و نوساز در ستارخان متری 38میلیون و 500هزار تومان، واحدی 138متری و نوساز در طرشت متری 35میلیون و 319هزار تومان، آپارتمانی 106متری در پاتریس لومومبا متری 47میلیون و 165هزار تومان و یک دستگاه آپارتمان 78متری در دریان نو متری 44میلیون تومان به فروش رفت.

صادقیه از محله‌های منطقه2 شهرداری تهران است؛ قیمت مسکن در این محله بازه متنوعی دارد و آپارتمان‌های بالاتر و یا پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن در آن به فروش می‌رسد؛ اما قیمت آپارتمان‌های نوساز آن از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است. یک خانه 112متری در صادقیه متری 37میلیون و 946هزار تومان فروخته شد. هزینه مورد نیاز برای خرید واحدی 100متری و نوساز در تهران ویلا 41میلیون تومان در هر متر مربع بود.

یک واحد آپارتمان 154متری و نوساز در سعادت آباد متری 84میلیون و 740هزار تومان و واحدی 115متری  د ر شادمهر متری 34میلیون و 347هزار تومان امضا شد. واحدی 120متری در شهرک آزمایش متری 38میلیون و 666هزار تومان و یک واحد آپارتمان 85متری در شهرک ژاندارمری متری 60میلیون و 163هزار تومان معامله شده است.