۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت آپارتمان‌های نوساز غرب تهران

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹
کد خبر: 494032
قیمت آپارتمان‌های نوساز غرب تهران

گزارش پیش رو به بررسی جزییات معاملات آپارتمان‌های نوساز در محله‌های غربی تهران پرداخته است؛

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ بیشترین معاملات مسکن در مناطق غربی تهران ثبت می‌شود. قیمت مسکن در غرب تهران باتوجه به عوامل متفاوتی متغیر است؛ اما باید توجه داشت قیمت مسکن در غرب تهران معمولا نزدیک و یا بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران است؛ هرچند آپارتمان‌های ارزان‌تر نیز معامله می‌شود، اما تعداد آپارتمان‌های با قیمتی بالاتر از متوسط قیمت مسکن بیشتر است. در غرب تهران نیز مانند سایر مناطق هرچه به سمت شمال نزدیک شویم، قیمت مسکن بالاتر می‌رود؛ مثلا قیمت مسکن در سعادت آباد و شهرک غرب بالاتر است؛ اما قیمت مسکن هرچه به سمت جنوب بیاییم، کاهشی می‌شود. پونک، صادقیه، طرشت، جنت آباد، سعادت آباد، شهرک غرب، گیشا و... از جمله محله‌های معروف غرب تهران است.

قیمت آپارتمان‌های نوساز غرب تهران

در خصوص قیمت مسکن برای آپارتمان‌های نوساز باید گفت: قیمت آپارتمان‌های نوساز معمولا بالاتر از سایر آپارتمان‌هاست؛ در برخی محله‌ها که قیمت مسکن به طور کل بالاست (مثلا سعادت آباد)، به علت ساخت آپارتمان‌های لوکس، واحدهای نوساز قیمت‌هایی بسیار بالا و نجومی دارد. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت آپارتمان‌های نوسازی که طی یک ماه اخیر در غرب تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

پیش از هر چیز گفتنی است، ارقامی که در ادامه می‌آید، مربوط به معاملاتی است که طی یک ماه اخیر انجام شده است و به طور مطلق قیمت مسکن در محله ذکر شده را بیان نمی‌کند. در تعیین قیمت مسکن برای هر واحد عوامل متعددی چون متراژ، تعداد واحدهای هر طبقه، جهت ساختمان و... دخیل است.

یک واحد آپارتمان 130متری و نوساز در محله طرشت متری 33میلیون تومان معامله شد. واحدی 95متری در صادقیه نیز متری 38میلیون و 526هزار تومان به فروش رفت. همچنین هزینه مورد نیاز برای خرید واحدی 151متری در شهرک غرب 55میلیون و 926هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

واحدی 90متری در جنت آباد متری 45میلیون و 944هزار تومان، یک خانه 189متری در سعادت آباد متری 125میلیون تومان و آپارتمانی 86متری و نوساز در شهرک نفت متری 47میلیون و 674هزار تومان معامله شد.

گیشا یکی از محله‌های غربی تهران است که متوسط قیمت مسکن در آن از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است و گاهی واحدهایی با قیمت‌های بسیار بالا در آن به فروش می‌رسد. مثلا یک واحد آپارتمان 173متری و نوساز در این محله متری 85میلیون و 322هزار تومان فروخته شد. برای خرید واحدی 117متری در شادمهر نیز 4میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است.

یک دستگاه آپارتمان 90متری در محله آزادی متری 42میلیون و 777هزار تومان امضا شد. همچنین جهت خرید یک خانه 100متری در پونک متری 45میلیون تومان و مجموعا 4میلیارد و 500میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است.