۰ نفر

ایرلاین‌های خارجی همچنان پرواز به لندن دارند؛

فروش اینترنتی بلیت انگلیس با وجود لغو پروازها

۷ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۲۱
کد خبر: 493267
فروش اینترنتی بلیت انگلیس با وجود لغو پروازها

یک مقام مسئول گفت: با وجود محدودیت پروازها، فروش اینترنتی بلیت‌ تهران - لندن توسط ایرلاین‌های خارجی انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حرمت الله رفیعی رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری طبق بخشنامه‌ای که صادر کرده به هیچ عنوان اجازه انجام پرواز‌های تهران- لندن و بالعکس را نمی‌دهد، تصریح کرد: هم اکنون تمامی پرواز‌های این مسیر به مدت دو هفته لغو شده است و  شهروندان این کشور از مبدا انگلیس نمی‌توانند وارد کشور ایران شوند. همچنین تمامی پرواز‌های ایران ایر در این مسیر لغو شده است.

او ادامه داد: با توجه به آنکه تمامی پرواز‌های این مسیر توسط ایرلاین‌های داخلی قطع شده، اما ما شاهد آن هستیم که تعدادی پرواز توسط ترکیش ایر و امارات به صورت کانکشن انجام می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه این پرواز‌ها شهروندان انگلیسی را از مبدا انگلیس در کشور‌هایی مانند ترکیه و امارات پیاده می‌کنند و این مسافران از طریق پرواز و یا سایر شقوق حمل و نقل وارد ایران می‌شوند، توضیح داد: باید یک بخشنامه بسیار محکمی در این زمینه توسط سازمان هواپیمایی کشوری صادر شود تا به هیچ عنوان اجازه ورود مسافران این کشور‌ها و شهروندان انگلیسی را ندهند.

رفیعی با بیان اینکه برخی از این پرواز‌ها توسط ایرلاین‌های خارجی در کشور‌هایی مانند ترکیه و دبی انجام می‌شوند، گفت: پرواز‌های خارجی یک مقصد و یک مبدا دارند و هیچ کدام از آن‌ها توسط دو یا سه مقصد انجام نمی‌شوند؛ بنابراین این پرواز‌ها به مقاصدی از جمله ترکیه و امارات انجام می‌شوند و شهروندان انگلیسی وارد این کشور‌ها می‌شوند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی توضیح داد: باید شیوه‌ نامه‌های بهداشتی بسیار سخت گیرانه‌‌ای در این زمینه لحاظ شود تا پرواز‌های سایر کشور‌ها که پیش از این از مبدا انگلیس بوده را هم اجرا کنند.

او با بیان اینکه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی به تمامی دفاتر فروش بلیت خود اعلام کرده که به هیچ عنوان برای مسافر و یا شهروند انگلیسی که قصد سفر به ایران را دارد، بلیت صادر نکند، گفت: به طور معمول این چنین اقداماتی از طرف کسانی که شناسنامه دار هستند انجام نمی‌شود، اما خرید و فروش این بلیت‌ها به راحتی در فضای مجازی امکان پذیر است و من به مسافران این کشور‌ها توصیه می‌کنم فریب این دفاتر مجازی را نخورند.

او در پایان تصریح کرد: باید سازمان هواپیمایی کشور هرچه سریعتر اقدامات لازم در جهت جلوگیری از فروش این بلیت‌ها و اخطار‌های لازم در این زمینه را صادر کند در غیر این صورت شاهد وقوع حوادث و مشکلاتی مانند پروازهای چین به ایران خواهیم بود.