۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آپارتمان‌های بزرگ تهران چند؟

۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۰
کد خبر: 491384
آپارتمان‌های بزرگ تهران چند؟

گزارش پیش رو به بررسی قیمت آپارتمان‌های متراژ بالایی که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، می‌پردازد؛

اقتصاد آنلاین سیده زهرا محمودی؛ خرید آپارتمانی با متراژ بالا آن‌ هم پس از افزایش قیمت مسکن به هزینه زیادی نیاز دارد. قیمت مسکن برای این واحدها به عوامل متعددی وابسته است؛ محله یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت مسکن برای این واحدهاست. پس از آن امکانات آپارتمان، جهت ساختمان، نوع ملک (ویلایی یا آپارتمانی) و سایر عوامل در تعیین قیمت مسکن دخالت دارد. آپارتمان‌های متراژ بالایی که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، بیشتر در شمال شهر قرار داشت و در محله‌های جنوبی واحدهای متراژ بالای زیادی دیده نمی‌شود. در ادامه این گزارش به بررسی جزییات معاملات برای آپارتمان‌های متراژ بالایی که طی آذر ماه در تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

برای مشاهده جدول در سایز اصلی روی آن کلیک کنید

قیمت مسکن تهران

یک واحد آپارتمان 385متری و 14سال ساخت در محله زعفرانیه متری 90میلیون و 755هزار تومان معامله شد. واحدی 254متری و 14سال ساخت در اقدسیه نیز با قیمت 56میلیون و 49هزار تومان در هر متر مربع به فروش رسید.

یکی از گران‌ترین واحدهایی که طی آذرماه با متراژ بالایی فروخته شد، واحدی 418متری و نوساز در فرشته بوده است. این واحد متری 137میلیون و 395هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت مسکن برای واحدی 240متری و 29سال ساخت در جردن متری 47میلیون و 874هزار تومان بود. یک خانه 286متری در تهران نو متری 61میلیون تومان و واحدی 492متری و 30سال ساخت در تهران پارس متری 58میلیون تومان معامله شد.

برای خرید واحدی 792متری و نوساز در شهرک راه آهن باید 41میلیون و 161هزار تومان برای هر متر مربع هزینه پرداخت کرد. همچنین واحدی 396متری و 52سال ساخت در صادقیه متری 31میلیون و 666هزار تومان فروخته شد.

به نظر می‌رسد افزایش قیمت مسکن کاهش معاملات در متراژ بالاها را نیز به دنبال داشته است و طی آذر ماه واحدهایی که با متراژ بالا به فروش رسیده است، محدود بود.