۰ نفر

طی ۱۰سال صورت گرفت؛

رشد ۱۳۰۰درصدی قیمت مسکن در تهران

۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۳
کد خبر: 491172
رشد ۱۳۰۰درصدی قیمت مسکن در تهران

بر اساس تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، میانگین قیمت مسکن در کشور 15.2 میلیون تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پس از تاخیر طولانی مدت و 5 ماهه وزارت راه و شهرسازی به منظور انتشار آمار و اطلاعات بازار مسکن در تهران، این وزارت‌خانه نسبت به انتشار آمار در قالبی جدید اقدام کرد.

بر اساس جزئیات منشتر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت مسکن در 8 ماه سال 99 در پایتخت برابر 21 میلیون و 864 هزار تومان برآورد شده است.

این درحالی‌است که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در سال 1389 برابر 1 میلیون 576 هزار تومان بوده است. این یعنی قیمت مسکن تهران در بازه 10 سال با رشد نجومی 1300 درصدی مواجه شده است.

میانگین قیمت مسکن در کشور 15.2 میلیون تومان است

قالب جدید انتشار آمار مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی به نحوی است که قیمت مسکن در سایر استان‌های کشور نیز از این پس منتشر خواهد شد.

بر این اساس، میانگین قیمت مسکن در کشور برابر 15 میلیون و 263 هزار تومان برآورد شده است. همچنین میانگین قیمت در 24 استان کشور کمتر از 10 میلیون تومان، 4 استان بین 10 تا 20 میلیون تومان و متوسط قیمت مسکن تنها در 2 استان بیشتر از 20 میلیون تومان محاسبه شده است.

قیمت مسکن در پایتخت 9 برابر قیمت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد

بر مبنای جزئیات ارائه شده استان، تهران، خوزستان و فارس به ترتیب با متوسط قیمت 27.8 میلیون تومان، 23.5 میلیون تومان و 12.4 میلیون تومان در رده اول تا سوم گرانترین استان‌های کشور قرار دارند.

همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و چهارمحال و بختیاری به ترتیب با متوسط قیمت 3.2 میلیون تومان، 4 میلیون تومان و 4.1 میلیون تومان نیز 3 استان ارزان قیمت در زمینه بازار مسکن تلقی می‌شوند.

آمار بازار مسکن در استان‌های کشور در حالی منتشر شد که مقایسه نکردن این آمار با اطلاعات ماه‌های قبلی و مشخص نبودن درصد افزایش یا کاهش قیمت مسکن یکی از ایرادات مطرح شده توسط کارشناسان به حساب می‌آید.