۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آپارتمان‌های ۱۰ساله تهران چند؟

۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷
کد خبر: 490997
آپارتمان‌های ۱۰ساله تهران چند؟

گزارش پیش رو به بررسی جزییات معاملات آپارتمان‌های 10ساله‌ای که طی یک ماه اخیر خرید و فروش شده است، پرداخته است؛

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ از آنجا که آپارتمان‌های نوساز قیمت بالاتری نسبت به آپارتمان‌های قدیمی‌تر دارد، برخی از افراد ترجیح می‌دهند تا هنگام خرید خانه به سراغ آپارتمان‌های چند سال ساخت بروند. هرچه سن آپارتمان بیشتر باشد، قیمت واحد کمی پایین‌تر خواهد بود؛ البته این موضوع کاملا بستگی به امکانات آپارتمان، متراژ، محله و... دارد. اقتصادآنلاین در این گزارش به بررسی قیمت آپارتمان‌ هایی که طی آذر ماه با سن 10سال معامله شده است، می‌پردازد. قیمت آپارتمان‌های 10سال ساخت باتوجه به محله، متراژ و... متفاوت است. هرچه متوسط قیمت مسکن در محله بالاتر باشد، قیمت آپارتمان‌ها بالاتر خواهد بود؛ بنابراین محله مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت مسکن برای هر آپارتمانی با هر سن و سالی است.

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید

قیمت آپارتمان‌های 10ساله تهران

یک واحد آپارتمان 50متری در محله مجیدیه متری 29میلیون و 968هزار تومان معامله شد. همچنین واحدی 69سال ساخت در وحیدیه متری 20میلیون و 818هزار تومان به فروش رفت. حسن آباد یکی از محله‌های منطقه3 شهرداری پایتخت است. قیمت مسکن در این محله از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است.  واحدی 102متری و 10سال ساخت در این محله متری 58میلیون تومان معامله شد. قیمت واحدی 54متری در حکیمیه نیز 25میلیون تومان در هر متر مربع بوده است.

امیریه نیز یکی از محله‌هایی است که متوسط قیمت مسکن در آن پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران است. یک واحد آپارتمان 51متری در این محله متری 21میلیون و 336هزار تومان به فروش رسید. واحدی 52متری در هفت چنار نیز با قیمت 16میلیون و 182هزار تومان در هر متر مربع امضا شد.

یک واحد آپارتمان 47متری در منیریه متری 18میلیون و 699هزار تومان فروخته شد. برای خرید خانه‌ای 54متری و 10سال ساخت در جوادیه نیز باید 18میلیون تومان برای هر متر مربع پرداخت کرد.

دریان نو یکی از محله‌های منطقه2 تهران است که متوسط قیمت مسکن در آن از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است؛ البته واحدهایی با قیمت پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن نیز در آن معامله می‌شود. واحدی 82متری و 10سال ساخت در این محله متری 36میلیون و 956هزار تومان معامله شد. قیمت مسکن برای واحدی 74متری و 10سال ساخت در جنت آباد 36میلیون و 881هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

در پایان باید گفت: قیمت‌ها براساس قیمت واحدهایی است که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است و واحدهای ارزان‌تر و یا گران‌تر نیز در هر یک از محله‌های ذکر شده معامله می‌شود.