۰ نفر

متقاضیان تبدیل به احسن در بازار معاملات ملک

۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۷:۳۶
کد خبر: 489981
متقاضیان تبدیل به احسن در بازار معاملات ملک

مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران عنوان می‌کنند بخش عمده متقاضیان باقی مانده در بازار مسکن، افرادی هستند که به دنبال تبدیل به احسن ملک خود هستند. به گفته آنها بازار معاملات از متقاضیان سرمایه‌ای تقریبا خالی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ طی چند هفته گذشته برخی فعالان بازار مسکن با مشاهده نشانه‌های احتمالی از ورود این بازار به دوره رکود معاملاتی و همچنین فراهم شدن زمینه‌های کاهش شتاب رشد قیمت، تصمیم گرفتند از بازار خارج شوند. در نتیجه برخلاف ماه‌های گذشته که عمده متقاضیان فعال در بازار را متقاضیان سرمایه‌ای تشکیل می‌دادند اکنون تصمیمی برای فعالیت جدید در این بازار ندارند.

در این میان مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران با اشاره به مراجعه‌کنندگان به بنگاه‌های املاک می‌گویند: درحال‌حاضر حجم متقاضیان مراجعه‌کننده به بنگاه‌های املاک به شدت کاهش پیدا کرده است. نکته مهم آن است که این گروه از متقاضیان باقی مانده در بازار افرادی هستند که بنا دارند با فروش ملک کنونی خود و خرید یک ملک دیگر، دارایی خود را تبدیل به احسن کنند. این گروه با مشاهده نشانه‌های کاهش شتاب رشد قیمت گمان می‌کنند اکنون زمان مناسبی برای ورود و جست‌وجو در بازار است.به گفته مشاوران املاک، تحت‌تاثیر حضور این گروه از متقاضیان، اکنون تعداد فایل‌های چندسال ساخت در بازار بیشتر شده است. البته مشاوران املاک به این گروه از متقاضیان توصیه می‌کنند تا پیش از یافتن ملک مناسب و انعقاد قرارداد اولیه، اقدام به فروش ملک کنونی خود نکنند.

مسکن. اجاره