۰ نفر

نسبت به فروردین۹۹ صورت گرفت؛

افزایش ۳برابری ‌‌پروازهای فرودگاه امام

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۲:۴۵
کد خبر: 489667
افزایش ۳برابری ‌‌پروازهای فرودگاه امام

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تشریح دلایل تعطیلی ترمینال سلام، گفت: تعداد پروازها در فرودگاه امام خمینی (ره) پس از 8 ماه، نسبت به ابتدای سال جاری، 3 برابر افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدمهدی کربلایی، در مورد وضعیت فعلی پروازها در فرودگاه امام خمینی(ره)‌ و‌ اینکه پیش از شیوع کرونا روزانه چند پرواز انجام می‌شد و در حال حاضر روزانه چند پرواز داریم؟ توضیح داد: از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان و عدم امکان انجام سفرهای بین‌المللی به دلیل بسته شدن مرزها، پروازهای بین‌المللی به میزان چشم‌گیری کاهش داشت، به گونه‌ای که در روزهای ابتدایی پاندمی کرونا (همه‌گیری)، تقریباً اغلب فرودگاه‌های جهان به حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل در آمد.

وی ادامه داد: در فروردین امسال یعنی حدود یک ماه پس از شیوع ویروس کرونا، پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تا بیش از ۹۵ درصد کاهش داشت، اما با گذشت زمان و پیش بینی تمهیدات لازم و تنظیم پروتکل‌های بهداشتی و همچنین نیاز جامعه جهانی به داد وستد و ارتباطات تجاری، به مرور پروازها کمی بیشتر شد. 

افزایش 3 برابری پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) نسبت به فروردین 99

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در تشریح میزان نشست و برخاست و اعزام و پذیرش مسافر در هشت ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل در فرودگاه امام خمینی (ره) بیان کرد:‌ بر اساس آمار، تعداد پروازها پس از هشت ماه نسبت به ابتدای سال جاری، 3 برابر افزایش داشته است، اما این تعداد فقط 10 درصد از تعداد پروازها در زمان قبل از شیوع بیماری کووید 19 است و ما تا رسیدن به وضعیت عادی فاصله زیادی داریم.

جزئیات انجام تست برای مسافران ورودی و خروجی در فرودگاه امام‌

کربلایی در پاسخ به این سؤال که الزامات رعایت پروتکل‌ها‌ در فرودگاه امام خمینی (ره) به چه روش است؟ و همه مسافران در همه پروازها باید تست ‌منفی کرونا (PCR) داشته باشند؟ گفت: همه‌ پروتکل‌های بهداشتی جهت پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ براساس مصوبات ستاد کرونا در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و همچنین دستورالعمل ۱۹۰۰ سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شود.

وی ادامه‌ داد: همه مسافران ورودی ملزم به ارائه پاسخ منفی تست کرونا در هنگام ورود به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) هستند و در صورت عدم ارائه پاسخ منفی تست کرونا با حضور کارشناسان بهداشت مرزی از آنها در فرودگاه تست کرونا گرفته می‌شود و با اخذ تعهدنامه تا زمان مشخص شدن پاسخ تست به قرنطینه خانگی می‌روند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار کرد: اما مسافران خارجی پس از انجام تست، به محلی که در هتل فرودگاه در نظر گرفته شده به قرنطینه می‌روند و پس از 48 ساعت در صورت مثبت بودن تست، به کشور مبدا برگردانده می‌شوند.

تست منفی کرونا برای خروج از کشور از طریق فرودگاه امام‌ الزامی است

کربلایی اضافه کرد: غیر از انجام تست کرونا در پروازهای ورودی‌، تب سنجی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از تونل ضدعفونی مسافران و بخش ویژه ضدعفونی بار مسافری توسط دستگاه‌های مه پاش از دیگر اقدامات انجام شده در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) جهت مقابله با شیوع بیماری است.

وی افزود: همراه داشتن جواب منفی آزمایش کرونا برای خروج از کشور از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) الزامی است.

ترمینال سلام به دلیل کاهش مسافر و با هدف کم‌کردن هزینه‌ها غیرفعال است

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر پرواز داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) برقرار است؟ دلیل غیرفعال بودن ترمینال سلام چیست و پیش‌بینی می‌کنید چه زمانی مجددا ترمینال سلام فعال شود؟ گفت: پرواز داخلی قبلا هم در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام نمی‌شد و در حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا و کاهش چشمگیر پروازها، پروازهای زیارتی هم متوقف شده است، بنابراین  به جهت مدیریت هزینه‌ها فقط در ترمینال یک پذیرای مسافران هستیم.

کربلایی ادامه داد: در صورت افزایش تعداد پروازها و راه افتادن پروازهای زیارتی، برای ارائه خدمات بهتر، ترمینال سلام بازگشایی خواهد شد.