۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قدیمی‌ترین آپارتمان‌های تهران چند؟

۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰
کد خبر: 488923
قدیمی‌ترین آپارتمان‌های تهران چند؟

در گزارش پیش رو به بررسی جزییات خرید و فروش قدیمی‌ترین آپارتمان‌هایی که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ با مدرن شدن شهرها و ساخت و ساز آپارتمان‌های لوکس و جدید، شاید دیگر ردپایی از خانه‌ها و آپارتمان‌های قدیمی در تهران باقی نمانده باشد؛ بسیاری از این خانه‌ها و آپارتمان‌های قدیمی، تخریب شده و آپارتمان‌ها و برج‌های جدید جایگزین آن‌ها شده است.

با این حال هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که هنگام خرید خانه به سراغ آپارتمان‌های قدیمی می‌روند؛ برخی با هدف ساخت و ساز جدید، برخی به علت قیمت پایین‌تر این آپارتمان‌ها و برخی نیز به خاطر علاقه‌ای که به بافت‌های قدیمی دارند، این خانه‌ها را انتخاب می‌کنند. وجود حیاط، حوض، باغچه، مساحت بالا و... از جمله دلایل این افراد برای علاقه به خانه‌های قدیمی است.

قیمت مسکن برای خرید خانه‌های قدیمی متفاوت است و عوامل زیادی در تعیین قیمت این خانه‌ها نقش دارد. محله، متراژ، سن و... از عوامل تاثیرگذار در قیمت مسکن است؛ اما در خصوص آپارتمان‌های قدیمی و سنتی باید توجه داشت بسیاری از این آپارتمان‌ها به علت بافت فرسوده به بازسازی نیاز دارد و اینکه خانه تا چه میزان به بازسازی نیاز داشته باشد، در تعیین قیمت مسکن برای آن خانه یا آپارتمان اهمیت دارد.

در ادامه این گزارش به بررسی قیمت آپارتمان‌هایی که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است و متراژِی بالای 50سال داشته است، خواهیم پرداخت. 

در خصوص خرید خانه قدیمی باید گفت: اکنون شاید پیدا کردن مسکنی که قدمتی بیش از 50سال داشته باشد، کار آسانی نیست و در همه محله‌ها نمی‌توان به راحتی آپارتمان و یا خانه‌ای را که قدمتی بالا داشته و مالک آن نیز مایل به فروش باشد، پیدا کرد.

در برخی از محله‌ها دیگر اثری از بافت قدیمی موجود نیست؛ بنابراین برای خرید این خانه‌ها باید به محله‌هایی رفت که هنوز هم بافت قدیمی خود را حفظ کرده است؛ البته باید گفت در محله‌های جدید نیز ممکن است آپارتمان قدیمی وجود داشته باشد ولی پیدا کردن آن کار آسانی نیست.

یک واحد آپارتمان 153متری و 59سال ساخت در جوادیه متری 35میلیون و 294هزار تومان و واحدی 193متری و 51سال ساخت در محله کاخ متری 25میلیون تومان معامله شد. 

خانه‌ای 87ساله و 199متری در محله ارگ پامنار متری 13میلیون و 567هزار تومان و یک واحد 72متری در نظام آباد متری 16میلیون تومان به فروش رفت.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خانه‌های قدیمی متراژ بالای آن‌هاست. یک خانه 174متری و 52سال ساخت در مشیریه متری 24میلیون و 568هزار تومان، خانه‌ای 124متری و 54سال ساخت در چهارصد دستگاه متری 24میلیون و 100هزار تومان و یک واحد 172متری در دانشکده افسری متری 38میلیون و 178هزار تومان معامله شد.

نیاوران از محله‌هایی است که آپارتمان‌های مدرن و لوکس زیادی در آن دیده می‌شود؛ اما یک آپارتمان 78متری و 52سال ساخت در آن متری 73میلیون تومان فروخته شد. همچنین قیمت مسکن برای خرید یک واحد 55متری و 62سال ساخت در شهرآرا 30میلیون و 658هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

در پایان لازم به یادآوری است؛ قیمت‌ها براساس معاملات انجام‌شده در یک ماه اخیر بوده و واحدهای گران‌تر و ارزان‌تر در هر یک از محله‌ها وجود دارد.

آپارتمان قدیمی