۰ نفر

روحانی؛

راه‌آهن خواف-هرات پیوند دو کشور را مستحکم‌تر می‌کند/ امنیت افغانستان امنیت ایران است

۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵
کد خبر: 488713
راه‌آهن خواف-هرات پیوند دو کشور را مستحکم‌تر می‌کند/ امنیت افغانستان امنیت ایران است

رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بهره‌برداری از راه‌آهن خواف- هرات تصریح کرد: امروز یکی از روزهای تاریخی در روابط دو ملت بزرگ ایران و افغانستان است؛ روابط ما همیشه از طریق دلها، اندیشه‌ها، فرهنگ ها و رفتارها بوده و امروز ریل راه‌آهن این پیوند را مستحکم تر می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری صبح پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از راه‌آهن خواف- هرات مهیا که با حضور محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه «امروز روز گشایش برای دو ملت بزرگ افغانستان و ایران است» اظهار کرد: ایران و افغانستان دو ملت از یک ریشه، تاریخ، فرهنگ و منطقه هستند و در طول تاریخ برادری و همسایگی خود را به عنوان بهترین یاران یکدیگر حفظ کرده اند.

وی گفت: امروز یکی از روزهای تاریخی در روابط دو ملت بزرگ ایران و افغانستان است؛ روابط ما همیشه از طریق دلها، اندیشه‌ها، فرهنگ ها و رفتارها بوده و امروز ریل راه‌آهن این پیوند را مستحکم تر می کند.

رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: امروز روزی توام با شادکامی برای دو ملت ایران و افغانستان است و من بسیار خوشحالم که گرچه نشد به خاطر شرایط بهداشتی و کرونایی در کنار همدیگر و با حضور فیزیکی این افتتاح را انجام دهیم، اما از طریق فضای مجازی شاهد این افتتاح خواهیم بود و مطمئنم این روز به عنوان یک روز تاریخی برای ما فراموش ناشدنی است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان نیز در این مراسم با ابراز همدردی با مردم ایران به دلیل شیوع موج دوم کرونا، خطاب به رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: از کمک های شما در مهار نمودن موج اول و توجه خاص شما به وضعیت مهاجران افغانستانی در ایران تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: تکمیل پروژه راه‌آهن خواف-هرات در شرایط شیوع کرونا نشانه بارز اراده ملی هر دو کشور و محصول زحمات شبانه روزی مسئولان، مهندسان، کارگران و همه دست‌اندرکاران این پروژه است.

رئیس‌جمهوری افغانستان اظهار کرد: افتتاح این پروژه تاریخی را به مثابه گامی مهم در زمینه احیا، توسعه و جهش اقتصادی در هر دو کشور به فال نیک گرفته و از آن استقبال می‌کنیم.