۰ نفر

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

کنترل بازار مسکن با کوتاه شدن دست دلالان

۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۷
کد خبر: 487345
کنترل بازار مسکن با کوتاه شدن دست دلالان

علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه "۵۰ درصد مشاوران املاک مجوز قانونی فعالیت ندارند،"گفت:فعالیت سوداگرایانه برخی بنگاه های املاک از عوامل تلاطم بازار مسکن است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا پاک فطرت با انتقاد از تداوم فعالیت دلالان در بازار مسکن، اظهار کرد: یکی از دلایل و عوامل تشدید و تلاطم بازار مسکن، فعالیت دلالان و سفته بازان در این حوزه است که باید در راستای ساماندهی این بخش تلاش صورت گیرد. یکی از اقدامات اساسی برای کنترل دلالان، اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه است که متأسفانه این لایحه همچنان در دولت باقیمانده است.

وی افزود: فعالیت سوداگرایانه بخشی از بنگاه های معاملاتی یکی از عوامل تلاطم بازار مسکن است، بر اساس آمارها، بیش از 50 درصد مشاوران املاک مجوز قانونی فعالیت ندارند، از این رو گام نخست، ساماندهی این حوزه و جلوگیری از فعالیت غیرقانونی املاکی ها است.

وی گفت: در شرایط فعلی مشاغل به راحتی تغییر شغل می دهند، به طور مثال یک مغازه میوه فروشی به سرعت تبدیل به یک دفتر مشاوران املاک می شود، این مسئله نشان می دهد که شهرداری ها با اصناف و اتحادیه ها هماهنگ نیستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان "متأسفانه معاملات مشاوران املاک خیلی شفاف نبوده و بخشی از معاملات به صورت قول نامه ای صورت می گیرد که این مسئله فسادانگیز است" به خانه ملت گفت: از این رو باید کاری کنیم دست سوداگران از بازار مسکن کوتاه شود که این مسئله نیازمند اقدام جدی و هماهنگ شهرداری ها، اصناف و وزارت راه و شهرسازی است.