۰ نفر

رهن و اجاره مسکن در جنوب تهران

۵ آذر ۱۳۹۹، ۶:۴۸
کد خبر: 484563
رهن و اجاره مسکن در جنوب تهران

مناطق جنوبی تهران دارای فایل‌های متنوعی از واحدهای مسکونی هم به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره ماهانه و هم به‌صورت رهن کامل برای گروه‌های مختلفی از مستاجران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ تحقیقات میدانی از بازار رهن و اجاره مسکن در مناطق نیمه جنوبی پایتخت نشان می‌دهد در این مناطق تنوعی از فایل‌ها برای انواع مستاجران وجود دارد؛ به این ترتیب که هم فایل‌های عرضه شده به‌صورت رهن کامل و هم به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره ماهانه یافت می‌شود. هر چند قیمت‌های پیشنهادی ارائه شده از سوی موجران در مناطق و حتی محلات مختلف متغیر است، اما بررسی آخرین فایل‌های عرضه شده طی حدود یک هفته گذشته حاکی از آن است که عموما کف قیمت‌های پیشنهادی برای رهن کامل در محدوده ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان برای واحدهای مسکونی ۴۰ تا ۹۰ مترمربع در برخی مناطق مورد بررسی است. البته این نرخ‌های پیشنهادی در مناطق جنوبی‌تر بهتر یافت می‌شود.

در عین حال با جست‌وجوی فایل‌های مختلف در برخی محلات، قطعا قیمت‌های پیشنهادی برای رهن کامل با نرخ‌های کمتر از محدوده ۱۰۰ میلیون تومان هم وجود دارد.

اما مستاجرانی که احتمالا بودجه کمتری برای پرداخت ودیعه دارند، باید جست‌وجوی واحدهای مسکونی به‌صورت ترکیبی از رهن کامل و پرداخت اجاره ماهانه را در دستور کار قرار دهند.

نرخ‌های پیشنهادی پرداخت اجاره ماهانه موجرانی که به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره ملک خود را به واسطه‌های ملکی عرضه کردند و پول پیش کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان را پیشنهاد دادند، غالبا در مناطق نیمه جنوبی پایتخت بین یک تا ۳‌میلیون تومان است که در این نوع فایل‌ها هم نر‌خ‌های پیشنهادی برای اجاره در خارج از این محدوده یافت می‌شود.

مسکن