۰ نفر

دستیابی به فناوری جوشکاری تکه‌مرکزی سوزن ریل در داخل کشور

۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۵۹
کد خبر: 482240
دستیابی به فناوری جوشکاری تکه‌مرکزی سوزن ریل در داخل کشور

با دستیابی به فناوری جوشکاری تکه مرکزی سوزن ریل امکان توسعه خطوط پرسرعت و اصلاح خطوط فعلی فراهم شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، کورش وثیق‌مهر، مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) با اعلام این مطلب گفت: آنچه سال‌ها با خروج ارز از کشور و خرید از شرکت‌های اروپایی با قیمت‌های گزاف شکل می‌گرفت توسط شرکت گسترش صنایع ریلی تولید شده و مورد تایید راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز  قرار گرفته است.

وی افزود: با وجود اینکه تا کنون نیازمند خرید دستگاه‌های گران‌قیمت جوشکاری تکه مرکزی سوزن ریل از شرکت‌های انحصاری اروپایی بودیم، توانستیم با مطالعه اطلاعات و مدارک به‌روز در حوزه متالورژی جوش، روشی بومی را برای جوشکاری تکه مرکزی سوزن ریل برای استفاده در خطوط با سرعت ۱۶۰ کیلومتر و بیشتر ابداع و به صنعت ریلی کشور تقدیم کنیم. به‌زودی تکه مرکزی سوزن‌های تولید داخل در خطوط با سرعت ۱۶۰ کیلومتر شبکه ریلی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ایرید با اشاره به اهمیت سوزن ریلی در افزایش سرعت مجاز سیر در شبکه و بهره‌وری ناوگان گفت: سوزن یکی از کلیدی‌ترین اجزای زیرساخت ریلی بوده و خودکفایی و ظرفیت‌سازی در تولید آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بیانگر توسعه صنعت ریلی کشور است. راهی که در خودکفایی این محصول در شرکت گسترش صنایع ریلی از سال‌های گذشته آغاز شده و امروز به نقطه بسیار مهمی رسیده است.

وثیق‌مهر گفت: اتصال ریل معمولی به تکه مرکزی سوزن ریل، مزیت‌هایی از جمله کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، افزایش سرعت مجاز عبور وسیله نقلیه، امکان جوشکاری طویل سوزن، افزایش عمر مفید تکه مرکزی، بالا بودن صرفه اقتصادی، افزایش کیفیت و عمر تکه مرکزی و کاهش سرو صدا را به همراه دارد.