۰ نفر

املاک کمتر از میانگین قیمتی تهران

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۶:۴۴
کد خبر: 481717
املاک کمتر از میانگین قیمتی تهران

بررسی میدانی فایل‌های ملکی عرضه شده در بازار مناطق ۲۲گانه نشان می‌دهد: در برخی مناطق شهر تهران همچنان امکان یافتن واحدهای مسکونی که کمتر از میانگین قیمت آپارتمان در شهر تهران، قیمت‌گذاری و پیشنهاد شده‌اند وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، مطابق با آخرین گزارش بانک‌مرکزی از تحولات قیمتی بازار مسکن در شهر تهران، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در پایتخت طی ابتدای فصل پاییز، به ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. اگرچه در بررسی اولیه یافتن یک آپارتمان مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران(عمدتا مصرفی و نیمه‌جنوبی) که کمتر از این میانگین، قیمت‌گذاری شده بود، دشوار است، اما بازهم می‌توان در بین فایل‌ها، یک گزینه مناسب نیز پیدا کرد. البته نکته قابل‌توجهی که از سوی برخی از مشاوران املاک در مورد ویژگی‌های این واحدهای مسکونی بیان می‌شود این است که عمده این فایل‌ها از بابت سند ملکی دارای وضعیت متفاوتی هستند. به‌عنوان مثال برخی از این فایل‌ها دارای سند قولنامه‌ای یا مشاع هستند.

نکته دیگر آنکه اگر فایل‌هایی که کمتر از میانگین قیمت پیشنهاد شده‌اند دارای ابهامات حقوقی نباشند ممکن است جزو واحدهای مسکونی زیرهمکف یا طبقه چهارم بدون آسانسور باشند. یا آنکه احتمالا واحدهای مسکونی ۳۰ سال به بالا هستند.

با وجود چنین فایل‌هایی، نکته سومی که از سوی مشاوران املاک در مورد واحدهای مسکونی با این ویژگی قیمتی عنوان می‌شود، این است که ممکن است یک واحد مسکونی هیچ از این موارد که امکان دارد به‌عنوان نقض فایل محسوب شود را نداشته باشد و در مقابل در یک محله‌ای قرار گرفته باشد که به دلیل شرایط آن محل، قیمت‌گذاری فایل کمتر از میانگین قیمت شهر مطلوب محسوب شود. به‌عنوان مثال در برخی نقاط نیمه‌جنوبی شهر، فایل‌های نوساز تا کمتر از ۱۰ سال نیز یافت می‌شود که اتفاقا دارای هیچ نوع نقص سندی نیز نیستند، بنابراین متقاضی می‌تواند به راحتی و با خیال راحت آن را خریداری کند.

مسکن