۰ نفر

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران؛

بازار مسکن درجا زد

۶ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۰۸
کد خبر: 477100
بازار مسکن درجا زد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به کاهش یک درصدی خرید و فروش ملک در پایتخت نسبت به ماه قبل گفت: به دلیل نوسان قیمت ها متقاضیان توان خرید ندارند و وضعیت کسادی در بازار مسکن حاکم است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: در مهرماه سال جاری ۶۴ هزار و ۴۴۷ فقره خرید و فروش ملک در کشور انجام شده که نسبت به ماه قبل دو درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۷۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: در شهر تهران نیز در مهرماه ۱۳۹۹ بالغ بر  ۹۸۴۰ قرارداد خرید و فروش ملک به امضا رسیده که از کاهش یک درصد نسبت به شهریور امسال و افزایش ۱۲۹ درصد نسبت به مهر ماه پارسال حکایت دارد.

خسروی درباره آمار بازار اجاره هم گفت: در مهرماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۴۷ هزار و ۱۵۳ اجاره نامه در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۲ درصد و ۲۰۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران همچنین با اشاره به آمار قراردادهای اجاره در پایتخت تصریح کرد:  مهر ماه امسال ۱۸ هزار و ۴۳۶ اجاره نامه در شهر تهران به امضا رسید که نسبت به شهریور سال جاری ۲۶ درصد کاهش و نسبت به مهر ماه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

خسروی با بیان اینکه آمار ها نشان می دهد معاملات مسکن در مهر ماه تفاوت چندانی با شهریورماه نداشته و به نوعی درجا زده است گفت: به دلیل نوسانات قیمت مسکن ناشی از تاثیر بازارهای موازی، متقاضیان توان خرید ندارند که این مسئله تاثیر منفی بر معاملات‌ گذاشته است.

وی بخش مسکن را پیشران دیگر حوزه‌های اقتصادی دانست و گفت: برای ایجاد تحرک در سطح اقتصاد کلان باید به بازار مسکن و حوزه ساخت و ساز توجه شود؛ زیرا این بخش ظرفیت بالایی در اشتغال کشور دارد و از سوی دیگر با مسئله خانه دار شدن مردم در ارتباط است.  بنابراین نباید شرایطی ایجاد کنیم که بازار مسکن به سمت رکود برود.