۰ نفر

افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران

۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵
کد خبر: 472951
افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران

به گفته رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در ماه های اخیر با افزایش تدریجی پروازها، پرواز های عبوری از آسمان ایران 30 درصد افزایش داشته است.

با بسته شدن مرزهای هوایی به دلیل شیوع ویروس کرونا فروش بلیط هواپیما خارجی و داخلی کاهش یافت به طوری که انجام حدود 80 درصد از پرواز ها متوقف شد.

از همین رو پرواز های عبوری از آسمان ایران نیز به شدت کاهش یافت. حال پس از گذشت حدود 7 ماه از بسته شدن مرزها و توقف پروازها، تعداد پروازها افزایش یافته و شاهد افزایش 30 درصدی پرواز های عبوری از آسمان ایران می باشیم.

سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در جمع خبرنگاران توضیح داد:

"با شیوع کرونا به سرعت 80 درصد از پرواز های عبوری از آسمان ایران کاهش یافت اما در حال حاضر به تدریج با بهبود شرایط و افزایش پرواز های جهان، پرواز های عبوری از آسمان ایران نیز افزایش یافته است به طوری که در چند ماه گذشته تعداد پرواز ها 30 درصد افزایش داشته است."

متاسفانه این تعداد از پرواز ها هنوز به روز های قبل از کرونا برنگشته است چرا هنوز تمامی پرواز ها انجام نمی شوند و هنوز محدودیت های شدیدی در کشور های وجود دارد.

سیاوش امیرمکری ضمن بیان کاهش پرواز های عبوری از اسمان کشور های همسایه  گفت" درست از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تمامی فرودگاه ها براسا پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دادند و فاصله گذاری اجتماعی را به خوبی رعایت کردند."

وی ادامه داد: می توان گفت تاکنون هیچ گزارشی از بیماری کرونا در مسافران هوایی کشور گزارش نشده است. فرودگاه لارستان نیز مورد قدردانی ویژه از سوی وزارت بهداشت قرار گرفته است.

البته در تمامی کشور ها پرواز های داخلی خیلی زود از پرواز های بین المللی فعالیت خود را از سر گرفته اند. البته هنوز فعالیت پرواز ها و تورهای داخلی و خارجی به روزهای قبل از کرونا بازنگشته است.

براساس آمار منتشر شده از پرواز های عبوری تیر ماه امسال با مدت زمان مشابه سال گذشته، کاهش چشمگیری در تعداد پرواز های عبوری در آسمان ایران داشته ایم.

  • تعداد پرواز های عبوری از آسمان ایران تیر ماه سال 1399: 7295 پرواز
  • تعداد پرواز های عبوری از آسمان ایران در تیر ماه سال 1398: 24 هزار و 736 پرواز

البته براساس آمار منتشر شده افزایش پرواز های چند مدت اخیر یعنی از خرداد ماه سال جاری تا تیر ماه 1399، بیش از 30 درصد افزایش پرواز های عبوری از آسمان ایران را شاهد بوده ایم.

  • تعداد پرواز های عبوری از آسمان ایران خرداد ماه سال 1399: 5372 پرواز
  • تعداد پرواز های عبوری از آسمان ایران تیر ماه سال 1399: 7295 پرواز

به طور کلی تعداد پروزاهای عبوری از آسمان ایران در 4 ماه ابتدایی سال 22 هزار و 218 پرواز بوده که در مدت زمان مشابه در سال گذشته این تعداد 114 هزار و 409 پرواز بوده است.

  • تعداد پرواز های عبوری فرودین ماه سال 1399: 5162 پرواز
  • تعداد پرواز های عبوری اردیبهشت ماه سال 1399: 4389 پرواز

این آمار نشان دهنده کاهش 80.5 درصدی پرواز های عبوری از آسمان کشور می باشد.