۰ نفر

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران؛

ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی رکود را رفع می‌کند

۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۴۱
کد خبر: 472331
ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی رکود را رفع می‌کند

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: ساخت حداقل 1میلیون واحد مسکونی در 4سال ابتدایی اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن می‌تواند علاوه بر حل مشکل سرپناه مردم، منجر به خارج شدن بنگاه‌های اقتصاد از رکود شود، زیرا مسکن جزء پیشران‌های اقتصاد است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران، ضمن استقبال از طرح مجلس شورای اسلامی در حوزه مسکن تحت عنوان جهش تولید و تامین مسکن، گفت: انبوه‌سازان به عنوان تخصصی‌ترین صنف فعال در حوزه مسکن کشور، از مدت‌ها پیش انتظار تصویب طرحی را می‌کشند که دولت‌ها را مکلف به ساخت واحدهای مسکونی به منظور حل مشکل سرپناه مردم کند.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران، در تشریح نقاط قوت طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: مطابق جزئیات این طرح، ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی در 4 سال ابتدایی اجرای این طرح می‌تواند علاوه بر حل مشکل مسکن مردم، منجر به خارج شدن بنگاه‌های اقتصاد از رکود شود، زیرا بخش مسکن جزء پیشران‌های حوزه اقتصاد است و بسیاری از مشاغل با حرکت مثبت اقتصادی خود را با رونق گرفتن بازار مسکن از سر می‌گیرند.

رکود بخش مسکن، زمینه ساز ضرر انبوه‌سازان شد

وی با اشاره به مشکلات گستردۀ به وجود آمده ناشی از رکود صنعت مسکن در سال‌های اخیر، افزود: انبوه‌سازان به واسطه رکود صنعت مسکن در طول 7 سال گذشته پس از یک خیزش عظیم تولید واحد مسکونی، ضرر اقتصادی فراوانی را متحمل شدند.

رهبر در بیان آسیب‌های رکود بخش مسکن، تاکید کرد: پس از رونق گرفتن بخش مسکن در دولت قبل، نیاز به صنعتی‌سازی واحدهای مسکونی حس شد و در همین راستا بسیاری از انبوه‌سازان به امید تداوم رونق بخش مسکن، سرمایه‌گذاری عظیمی را برای ورود تجهیزات صنعتی‌سازی انجام دادند، اما رکود حوزه مسکن در سال‌های پس از آن منجر به تحمیل ضرر شد.

این مقام صنفی، ضمن تاکید بر این نکته که قوانین باید ساخت مسکن را به عنوان تکلیف به همه دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ کند، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم که مهمترین نیاز اساسی مردم یعنی تامین سرپناه تحت تاثیر سلیقه در دولت‌ها مختلف قرار گرفته و شرایط نوسانیرا تجربه کرده است و همین امر تامین مسکن مردم را به مخاطره می‌اندازد.