۰ نفر

رئیس بنیاد مسکن کشور؛

امسال ۱۱۰هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث می‌شود

۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۱۰
کد خبر: 472066
امسال ۱۱۰هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث می‌شود

رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه براساس طرح مسکن روستایی احداث سالانه ۲۰۰هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور در برنامه بنیاد مسکن قرار دارد، گفت: تا پایان امسال ۱۱۰هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا تابش دوشنبه ۱۴ مهرماه در آیین بهره برداری از ۸۱۱ طرح هادی کشور که به صورت ویدئوکنفرانسی توسط رئیس جمهور افتتاح شد، اظهار کرد: امروز ۱۰۶ واحد مسکن روستایی با پرداخت ۳۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: طرح عمران و بهسازی روستاها تحت عنوان طرح هادی، در ۸۱۱ روستای کشور امروز به بهره برداری می رسد که بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان اعتبار دربر دارد.

رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به طرح سنددار کردن خانه های روستایی، خاطرنشان کرد: ۵۹۲هزار جلد سند به روستاییان داده شده که امروز نیز ۲۸ هزار و ۹۸۱ جلد سند به روستاییان داده می شود.

۸۱۱ طرح هادی در سطح روستاهای کشور با اعتباری افزون بر ۲۸۷۸ میلیارد ریال امروز به صورت ویدئوکنفرانسی در روستای حیدره دارلامام همدان افتتاح شد.

همچنین ۱۰۶ هزار و ۲۹۴ واحد مسکونی در قالب طرح ویژه بهسازی ونوسازی مسکن روستایی با اعتباری افزون بر ۲۹هزار و ۴۷۲ میلیاردریال در این آیین به بهره برداری رسید.

۲۸هزار و۹۸۱ فقره سند روستایی امروز با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور، استاندار و مدیران استانی و شهرستانی به صورت ویدئوکنفرانسی توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

تهیه طرح و اجرای بافت با ارزش با ۲۱ هزار و ۵۰۶ میلیون ریال و صدور ۱۶۴ جلد سند ماکیت روستایی و نوسازی و بهسازی ۴۹ واحد روستایی از جمله اقدامات بنیاد مسکن در روستای حیدره دارالامام همدان بوده است‌.

روستای حیدره دارالامام یکی از روستاهای دهستان سیمینه رود از توابع بخش مرکزی شهرستان بهار است که در ۲۷ کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده است.

براساس سرشماری سال۹۵ این روستا دارای ۱۷۷ خانوار و ۵۳۲ نفر جمعیت است.