۰ نفر

اختلال در ثبت نام مرحله دوم وام اجاره

۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۸
کد خبر: 471740
اختلال در ثبت نام مرحله دوم وام اجاره

در حالی از ساعت ۱۲ امروز مرحله دوم طرح کمک ودیعه مسکن برای متقاضیانی که موفق به ثبت نام نشده اند آغاز شده که هم اکنون سایت دچار اختلال است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  آن دسته از متقاضیان طرح کمک ودیعه اجاره مسکن که موفق به ثبت نام نشده اند می‌توانند از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۱۳ مهرماه ۱۳۹۹ تا ساعت ۲۴ روز ۳۰ مهرماه ۱۳۹۹ برای ثبت نام به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به نشانی Tem.mrud.ir  قسمت "تکمیل ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه" مراجعه  و ثبت نام کنند.

البته فعلا سامانه دچار اختلال شده که برای پیگیری علت آن با مسئولان وزارتخانه تماس گرفتیم اما موفق به برقراری ارتباط نشدیم. احتمالاً علت اختلال، ترافیک و حجم زیاد مراجعه به این سایت بوده و قطعاً در آینده این اختلال برطرف خواهد شد.

روز گذشته محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - در حاشیه امضای تفاهم نامه با وزارت جهاد و کشاورزی به منظور احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان و بازنشستگان آن وزارتخانه خبر داد که روز ۱۲ مهر ۹۹ در ستاد ملی مقابله با کرونا این مصوبه را گرفتیم تا بتوانیم ثبت نام کسانی که از طرح ودیعه مسکن جا مانده‌اند را انجام دهیم.

با شیوع ویروس کرونا دولت تصمیم گرفت برای کمک به خانوارهای اجاره نشین تسهیلات پرداخت کند. این وام در تهران ۵۰ میلیون تومان،‌ کلانشهرها ۳۰ میلیون و شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است که به مستأجران واجد شرایط دارای قرارداد معتبر پرداخت شود.

سود این وام ۱۳ درصد است و مستأجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان،‌ کلانشهرها ۳۲۰ هزار و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد. با وجود تقاضای ۲.۲ میلیون نفری تنها ۳۵۵ هزار نفر واجد شرایط دریافت این وام هستند و البته وزارت راه و شهرسازی هشدار داده در هر زمان که مالکیت متقاضیان احراز شود از لیست دریافت این وام کنار گذاشته می‌شوند.