۰ نفر

مهلت تکمیل ثبت نام مسکن ملی امروز تمام می‌شود

خبر مهم برای متقاضیان مسکن‌ملی

۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵
کد خبر: 468306
خبر مهم برای متقاضیان مسکن‌ملی

آخرین مهلت وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان مسکن ملی برای تکمیل و بارگذاری اطلاعات خود امروز ٣٠ شهریور به پایان می‌رسد و ۵ هزار واحد مسکن ملی تا یک ماه آینده به نخستین گروه از واجدین شرایط تحویل داده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، این وزارتخانه با هدف افزایش سرعت معرفی متقاضیان واجد شرایط به پروژه‌های مسکن ملی، هفته گذشته تا ٣٠ شهریور را برای تکمیل ثبت‌نام متقاضیان در سامانه مسکن ملی، فرصت داد.

در این زمینه بخوانید

مهلت دو روزه برای متقاضیان مسکن ملی

طرح جدید دولت برای خانه‌دار کردن کارمندان

بدحساب‌ها از مسکن ملی حذف می‌شوند

بر این اساس، متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا پایان ساعت ٢٤ امروز فرصت دارند، با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن نسبت به تکمیل ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز جهت احراز شرایط اقدام کنند که این مهلت قابل تمدید نیست.

وزارت راه در توضیح علت پایان مهلت تکمیل ثبت نام اعلام کرده بود؛ به منظور تعیین تکلیف وضعیت ثبت نام همه متقاضیان و انجام مراحل اتصال متقاضیان به پروژه‌های آغاز شده، این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی تا امروز، ۴۵ هزار متقاضی مسکن ملی نزد شعب بانک‌ها پول واریز کرده‌اند، ۷۰ هزار نفر نیز در بانک افتتاح حساب انجام دادند و ۴۶۰ هزار خانواده متقاضی نیز شناسایی و تایید شده‌اند که مراحل پایانی برای تشکیل پرونده را انجام می‌دهند.

«محمد اسلامی» هفته گذشته اعلام کرد که بیش از پنج هزار واحد مسکن ملی در حال آماده‌سازی است و به مردم تحویل داده می‌شود، البته مراسم افتتاح بعد از تحویل به متقاضیان پایان ماه محرم و صفر برگزار خواهد شد.

افرادی که پیش‌تر تایید شده‌اند اما تا پایان امروز مدارک خود را در سامانه اقدام ملی به آدرس Tem.mrud.ir بارگذاری نکرده و نزد بانک واریز وجه نداشتند، از این طرح حذف خواهند شد و با ایجاد ظرفیت جدید، نوبت به افرادی خواهد رسید که در صف ثبت نام بودند.

از زمان آغاز طرح اقدام ملی مسکن تاکنون ۷۷ هزار واحد زمین به صورت گروهی به واجدان شرایط واگذار شده که حدود ۴۷ هزار واحد از سوی سازمان ملی زمین و مسکن در استان‌ها و ۳۱ هزار واحد نیز در شهرهای جدید است.

مقرر شده است تا از این ۷۷ هزار واحد، واحدهایی که قابلیت افتتاح دارند، توسط استان‌ها و شهرهای جدید به ستاد معرفی شوند. در حال حاضر، زمین ۳۸ هزار واحد دیگر نیز آماده شده که در مجموع ۱۱۵ هزار واحد برای ساخت مسکن به شکل گروهی آماده واگذاری است.

طبق آخرین آمار، ۳۰۰ پروژه که معادل ۵۴ هزار واحد مسکونی است، آغاز شده است. همچنین مقرر شده تا اسامی و مشخصات ۷۷ هزار واحدی که به شکل گروهی زمین به آنها واگذار شده به همراه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در سامانه اقدام ملی مسکن وارد شود.