۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

با یک میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳
کد خبر: 466621
با یک میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

درحالیکه در دوسال گذشته یک میلیارد تومان بودجه مناسبی برای خرید مسکن در تهران بود و امکان خرید واحدهای محبوب بسیاری از مشتریان با متراژ و مکان مناسب با این بودجه وجود داشت، اکنون خرید خانه با این مبلغ محدودیت‌های بسیاری از نظر متراژ، سن بنا و محله به دنبال دارد.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ باتوجه به اینکه میانگین قیمت مسکن در تهران در آخرین آمارها به 23میلیون و 110هزار تومان رسیده است، شاید دیگر خرید آپارتمان با متراژ بالا با یک میلیارد تومان، در پایتخت ممکن نباشد. طبق گفته کارشناسان مشاور املاک نیز، با یک میلیارد تومان حداکثر می‌توان یک واحد 70متری در مناطق جنوب تهران خرید.

منیریه، تهران‌سر، افسریه، مولوی، شهران، وحیدیه، حکیمیه، جوادیه، نازی آباد، مشیریه، شوش، آذری، امیریه، پیروزی، نظام آباد و... از مناطقی است که امکان خرید مسکن با یک میلیارد تومان در آن‌ها وجود دارد. البته لازم به ذکر است که در همه جای این محله‌ها با این بودجه امکان خرید وجود ندارد و واحدها براساس سال ساخت، امکانات، متراژ و... قیمت‌گذاری می‌شود.

در مورد سال ساخت باید گفت شاید پیدا کردن آپارتمان نوساز کار راحتی نباشد ولی می‌توان واحدهای 5سال ساخت و بالاتر را خرید. البته درحالی که کارشناسان مشاور املاک ادعا می‌کنند، در بهترین حالت با این یک میلیارد تومان می‌توان یک واحد 15سال ساخت خرید، معاملات انجام شده در مرداد و شهریور نشان می‌دهد که واحدهای 4 الی 5سال ساخت هم با یک میلیارد تومان و کمتر به فروش رفته است.

واحدهای یک میلیارد تومانی در بنگاه‌های خرید و فروش املاک

بریانک، سبلان، نظام‌آباد، جوادیه، افسریه، سلسبیل و... از محله‌هایی است که راحت‌تر می‌توان واحد یک میلیارد تومانی پیدا کرد. کارشناسان مشاور املاک در این محله‌ها معتقدند با یک میلیارد تومان نهایتا امکان خرید یک واحد 65متری و 15سال ساخت به بالا وجود دارد.

یک کارشناس مشاور املاک در سلسبیل در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: واحدهایی که یک میلیارد و کمتر باشد، در این محله وجود دارد ولی قدیمی‌ساز است. مثلا یک واحد 66متری و 20سال ساخت در خیابان کارون سلسبیل، 990میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

کارشناس مشاور املاک دیگری عنوان کرد: یک واحد 59متری و 12سال ساخت در سبلان شمالی 980میلیون تومان قیمت دارد. این واحد در طبقه سوم ساختمان قرار دارد و پارکینگ و انباری ندارد. برای خرید یک واحد 48متری و 22سال ساخت در هفت تیر، خیابان بهار شمالی، باید حدود یک میلیارد تومان پرداخت کرد.

یک کارشناس مشاور املاک در محدوده پیروزی اظهار داشت: قیمت یک واحد 65متری و 16سال ساخت در 30متری نیروهوایی یک میلیارد و 100میلیون تومان اعلام شده است که شاید بتوان آن را با یک میلیارد تومان معامله کرد. همچنین برای خرید یک واحد 62متری در خضرایی شرقی یک میلیارد تومان سرمایه لازم است. این واحد 18سال ساخت بوده و انباری ندارد.

واحدی 25سال ساخت و 52متری در میدان چهارم نارمک، یک میلیارد و 50میلیون تومان قیمت گذاری شده است. یک واحد 61متری و 15سال ساخت در جوادیه، آپارتمانی 60متری و 7سال ساخت در افسریه جنوبی، واحدی 58متری و 17سال ساخت در خیابان باشگاه تهران سر و همچنین یک واحد 60متری و 20سال ساخت در شادمان از مواردی است که کارشناسان مشاور املاک در بنگاه‌های خرید و فروش مسکن تهران با بودجه یک میلیارد تومان معرفی و پیشنهاد کرده‌اند.

برای خرید واحدهای کمی بزرگتر نیز، یک واحد 74متری و 15سال ساخت در بریانک و یک واحد 70متری در شهرک ولیعصر خیابان بازرگان، با این بودجه به فروش می‌رود. واحدهای یادشده، واحدهایی است که در بنگاه‌های خرید و فروش ملک در تهران وجود داشت.

شاید اگر با این بودجه به بنگاه‌ها برای خرید ملک مراجعه کنید، کمی دلسرد شوید. اما معاملات صورت گرفته نشان می‌دهد هم امکان خرید واحدهای با سن کمتر در این بودجه وجود دارد و هم می‌توان واحدهایی با متراژ متوسط خریداری کرد.

یک واحد 88متری و 5سال ساخت در ابوذر، در ماه اخیر 990میلیون تومان معامله شد. همچنین یک آپارتمان 80متری و 7سال ساخت در شمشیری، خیابان شهید رعنایی، 925میلیون تومان به فروش رفت. واحدی 63متری و 15سال ساخت در خیابان شهید نامجو از دیگر مواردی است که با بودجه‌ای کمتر از یک میلیارد یعنی 967میلیون تومان خریداری شده است.

آپارتمانی 40متری در زرکش، 750میلیون تومان معامله شد. همچنین یک واحد آپارتمان 61متری و 5سال ساخت در بریانک 975میلیون تومان فروخته شد. نظام‌ آباد از دیگر محله‌هایی است که در یک ماه اخیر واحدهایی با یک میلیارد تومان در آن معامله شده است. برای مثال یک واحد 58متری و 10سال ساخت در این محله 910میلیون تومان و یک واحد 59متری در همین محله و با سال ساخت مشابه 840میلیون تومان به فروش رفت.