۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در مرکز تهران/ واحدهایی که زیر قیمت عرضه می‌شود!

۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۳
کد خبر: 465824
قیمت مسکن در مرکز تهران/ واحدهایی که زیر قیمت عرضه می‌شود!

قیمت مسکن در مرکز تهران برای واحدهای نوساز از متری 35میلیون تومان شروع می‌شود و گاها تا متری 80میلیون تومان هم می‌رسد.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ مرکز تهران به دلیل دسترسی خوبی که به سایر نقاط شهر و وسایل حمل و نقل عمومی دارد، همواره مورد توجه بسیاری از افراد برای خرید مسکن است. قیمت مسکن در محله‌های مرکزی تهران بالاست و باتوجه به افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، شاید خرید مسکن در مرکز پایتخت برای غالب افراد کار آسانی نباشد.

اگر می‌خواهید در مرکز تهران واحد مسکونی بخرید، باید گفت تقریبا تفاوت قیمت زیادی بین محله‌های مختلفی که در مرکز تهران است، وجود ندارد؛ اما تفاوت قیمت در کوچه و خیابان‌های یک محله بسیار زیاد است. به گفته کارشناسان مشاور املاک، قیمت مسکن در ماه‌های اخیر افزایش زیادی داشته و این افزایش قیمت منجر به کاهش معاملات مسکن شده است.

یک کارشناس مشاور املاک که در مرکز تهران فعالیت دارد، در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن افزایش زیادی داشته است و این افزایش قیمت فقط مختص به مرکز تهران نیست و در تمام نقاط شهر مشهود است. با افزایش قیمت مسکن، در ابتدا همه واحدها با قیمت‌هایی نجومی عرضه می‌شد. اما با توجه به اینکه خریداری برای آن قیمت‌ها وجود نداشت، اخیرا بسیاری از مالکان یا برای فروش دست نگه داشته‌اند و یا اگر مجبور به فروش هستند، واحد را زیر قیمت عرضه می‌کنند؛ با این حال هنوز هم معاملات به آن صورت نیست.

وی ادامه داد: البته این موضوع که واحد زیر قیمت است، به معنی کم بودن قیمت‌ها نیست و قیمت‌ها هنوز هم عجیب و بسیار بالاست. قیمت مسکن در مرکز تهران برای واحدهای نوساز حدودا از متری 30میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری 80میلیون تومان هم می‌رسد. ممکن است قیمت‌هایی بیشتر یا کمتر از اعداد گفته شده هم باشد؛ اما اکثرا معاملات در این ارقام انجام می‌شود.

یوسف‌آباد، امیر‌آباد، عباس‌آباد، بهجت‌آباد، سهروردی، آرژانتین، فاطمی و... از جمله محله‌هایی است که در مرکز تهران قرار دارد. باتوجه به گفته‌های مشاورین املاک، قیمت مسکن در سهروردی کمی بالاتر از سایر محله‌ها است ولی تفاوت قیمت چندانی بین محله‌های مختلف وجود ندارد.

قیمت مسکن در یوسف‌ آباد

یوسف‌آباد یکی از محله‌هایی است که در مرکز تهران و منطقه6 شهرداری واقع شده است. این محله از محله‌های گران قیمت مسکن در تهران به شمار می‌آید. به گفته یک کارشناس مشاور املاک درمحله یوسف‌آباد، قیمت مسکن در یوسف‌آباد برای واحدهای نوساز از متری 30میلیون تومان شروع می‌شود و در بیشترین حالت به متری 65میلیون تومان می‌رسد. البته باید این را در نظر داشت که واحدهای کمی در حداکثر قیمت معامله می‌شود و سقف رقمی که اعلام می‌شود برای واحدهای بسیار کمی است که بهترین امکانات را داراست و موارد استثنا در این ارقام قیمت گذاری می‌شود.

خیابان جهان‌آرا یکی از خیابان‌های معروف این محله است و یک واحد آپارتمان 112متری در خیابان جهان‌آرا متری 40میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این واحد نوساز بوده و در طبقه چهارم ساختمان قرار دارد و تمام امکانات را داراست.

قیمت مسکن در امیرآباد

امیرآباد هم یکی دیگر از محله‌های مرکز تهران و واقع در منطقه 6 شهرداری است. خیابان کارگر شمالی، خیابان اصلی این محله است. یک کارشناس مشاور املاک در محله امیر آباد اظهار کرد: قیمت مسکن در این محله از متری 45میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری 60میلیون تومان می‌رسد. این قیمت برای واحدهای نوساز است و واحدهای قدیمی قیمتی پایین‌تر دارد. یک واحد آپارتمان 138متری و نوساز در خیابان بیست و دوم متری 48میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت مسکن در بهجت‌آباد

بهجت آباد یکی از محله های مرکزی تهران است که بسیاری از خیابان‌های معروف و مهم تهران مثل ولیعصر، حافظ، زرتشت، مطهری و... در آن قرار دارد. این محله مانند سایر محله‌های مرکزی تهران دسترسی بسیار مناسبی دارد. برای خرید واحد نوساز در این محله باید حداقل متری 35میلیون تومان بودجه داشت. یک واحد آپارتمان نوساز که در نزدیکی بازارچه قرار گرفته است، متری 37میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت مسکن در سهروردی

خیابان سهروردی، یکی از خیابان‌های مرکز تهران است که در منطقه 7 شهرداری تهران قرار دارد. این خیابان از پل سید خندان شروع شده و به خیابان بهار شیراز می‌رسد. بافت این محله به طور کل نوساز است و قیمت مسکن برای واحدهای نوساز آن از متری 40ملیون تومان تا متری 75میلیون تومان متغیر است. قیمت یک واحد نوساز  85متری در سهروردی شمالی متری 42میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت مسکن در آرژانتین

آرژانتین از دیگر محله‌های محبوب در مرکز تهران است. واحدهای اداری زیادی در این محله وجود دارد. قیمت مسکن در این محله از متری 45میلیون تومان شروع شده و تا متری 85میلیون تومان می‌رسد. واحدهای اداری قیمت بالاتری دارد و به گفته یک کارشناس مشاور املاک، حتی تا متری 85میلیون تومان هم معامله می‌شود. یک واحد آپارتمان مسکونی 117متری در خیابان وزرا متری 50میلیون تومان قیمت‌گذار شده است.

قیمت مسکن در فاطمی

محله فاطمی نیز در مرکز و منطقه 6شهرداری تهران قرار گرفته است. بافت این محله تقریبا قدیمی است. واحدهای نوساز این محله به طور میانگین بین 42 تا 45میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود؛ البته واحدهای گران‌تر و ارزان‌تر نیز وجود دارد ولی میانگین به طور کلی در این ارقام است. یک واحد 109متری در خیابان کاج متری 43میلیون تومان قیمت گذاشته شده است.

قیمت مسکن در عباس‌آباد

عباس آباد هم یکی از محله‌های مرکزی تهران است که واحدهای اداری بسیاری در این محله می‌توان یافت. به گفته یک کارشناس مشاور املاک، برای خرید واحد مسکونی نوساز در این محله حداقل 40میلیون تومان برای هر متر مربع سرمایه لازم است. یک واحد آپارتمان 120متری نوساز در خیابان بهشتی متری 44میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.