۰ نفر

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد؛

آخرین جزییات از ساخت مسکن فرهنگیان

۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰
کد خبر: 464295
آخرین جزییات از ساخت مسکن فرهنگیان

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع با بیان اینکه مداخلات بیرونی در ۱۰ سال گذشته تعادل نیروی انسانی آموزش‌وپرورش را برهم زده است، گفت: عملیات اجرایی 43 هزار واحد مسکن فرهنگیان در سال ۹۹ آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی الهیار ترکمن با اشاره به اینکه در حوزه آموزش ضمن خدمت در کوتاه‌مدت کارکنان، اقدامات خوبی انجام‌ شده و مبنای ما رفتن به سمت توسعه فضای مجازی است، گفت: در حوزه نیروی انسانی بحث تنظیم سیاست‌های کلی جذب نیرو را داریم. نکته مهم این است که مداخلات بیرونی مخصوصاً در ده سال گذشته تعادل نیروی انسانی ما را به هم زده و از آنجایی‌که نسل آینده امانت است باید در انتخاب نیرو حداکثر دقت را داشته باشیم. نسل آینده معلمان نسلی منعطف و متخصص و اندیشمند است. همچنین در حوزه معیشت و رفاه و بیمه و درمان حوزه درمانی و رفاهی اقداماتی در حال انجام است. 

وی با اشاره به مواردی که برای رفاه معلمان در نظر گرفته‌ شده است، گفت: عملیات اجرایی 43 هزار واحد مسکن فرهنگیان در سال ۹۹آغاز شده است. مسکن در سبد خانوار نقش مهمی دارد. در کنار کارهایی که برای بهبود معیشت فرهنگیان انجام شده تأمین مسکن هم مورد توجه است، لذا استان‌ها با ادارات کل راه و شهرسازی ارتباط خوبی داشته باشند که تسهیل‌کننده است. 

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع گفت: 751 صندوق وام ضروری داریم. همچنین باید از ظرفیت‌هایی مثل بانک‌ها و صندوق‌ها در استان‌ها استفاده‌ی بالایی ببریم.

وی در خصوص اهمیت ظرفیت شناسی بیمه‌ تکمیلی گفت: بیمه تکمیلی در آموزش‌وپرورش یکی از بهترین شکل‌های موجود بیمه‌ تکمیلی است. ازآنجایی‌که دامنه‌ی سنی فرهنگیان بالا نیست، شدت بیماری کمتر است و بیمه‌های فرهنگی بیشتر حالت چک آپ دارد، همچنین با همین تعهدات بیمه‌ای و بدون سقف بودن هزینه‌های درمانی اگر با شرکت دیگری قرارداد می‌بستیم باید سه برابر مبلغ فعلی را پرداخت می‌کردیم.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه نقل و انتقالات اصلی نهایی شده و در مرحله صدور ابلاغ و کلاس‌بندی هستیم گفت: نقل و انتقالات اضطراری نیز در حال انجام است. نقل‌وانتقال اضطراری از مخل‌ترین موارد در مدیریت منابع انسانی است و صدمات زیادی در حوزه مدیریت منابع انسانی وارد کرده است.