۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در اباذر تهران/ نگرانی فروشندگان و خریداران

۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷
کد خبر: 461032
قیمت مسکن در اباذر تهران/ نگرانی فروشندگان و خریداران

قیمت واحدهای نوساز در محله اباذر پایتخت، بین 40 تا 55میلیون تومان متغیر است. واحدهای قدیمی‌تر نیز بین 20 تا 35میلیون تومان معامله می‌شود. برای رهن کامل یک واحد آپارتمان در این محله باید بین 3 تا 6میلیون تومان پرداخت کرد.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ محله بلوار اباذر، یکی از محله‌های غرب تهران و واقع در منطقه 5 شهرداری پایتخت است. امکاناتی که در سال‌های اخیر در این محله ایجاد شده، آن را به محله‌ای محبوب و پرمتقاضی در بازار مسکن بدل کرده‌است. قیمت مسکن در این محله تقریبا از محله‌های اطرافش بالاتر است و از لحاظ بافت شهرسازی نیز محله‌ای نوساز به شمار می‌آید.

واحدهای نوساز در این محله بین 40 تا 55میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. قیمت واحدهای چند سال ساخت نیز از 20 تا 35میلیون تومان متغیر است. به گفته یک کارشناس مشاور املاک در محله اباذر، اقتصاد بیمار و همچنین عدم ثبات سبب شده تا فروشندگان و خریداران نگران باشند و حتی با وجود خرید یا فروش ملک خود با بهترین قیمت، بازهم فکر کنند که ضرر کرده‌اند.

این کارشناس مشاور املاک در خصوص قیمت مسکن در محله اباذر به اقتصاد آنلاین گفت: قیمت‌ها در این محله کوچه به کوچه و خیابان به خیابان متفاوت است. حتی در یک کوچه دو واحد با سال ساخت و متراژ مشابه ممکن است تفاوت قیمت داشته باشد. شمالی یا جنوبی بودن ساختمان و واحد، سازنده ساختمان، متریال، امکانات و... همگی بر قیمت تاثیرگذار است و باید این موارد را در نظر داشت.

وی افزود: یک واحد آپارتمان 139متری و ساخت سال 84، در گلستان‌ها متری 35میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و قیمت یک واحد 207متری و بازسازی‌شده 15سال ساخت، متری 34میلیون تومان است. یک واحد 116متری و 9سال ساخت، در یک آپارتمان با 5طبقه دو واحدی، در کوچه لاله 5میلیارد و 100میلیون تومان معامله شد.

این کارشناس مشاور املاک اضافه کرد: یک واحد 50متری و 6سال ساخت در خیابان بهنام، متری 32.8میلیون تومان و در مجموع یک میلیارد و 640میلیوون تومان قیمت‌گذاری شده‌است. همچنین قیمت یک واحد 107متری و نوساز در خیابان اسکندرزاده متری 53میلیون تومان اعلام شد.

به گفته این کارشناس مشاور املاک، یک واحد 97متری و یک سال ساخت در پیامبر شرقی متری 45میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و یک واحد 80متری و 9سال ساخت در گلستان 27 متری 32میلیون تومان قیمت دارد. مالک یک واحد آپارتمان  70متری و 10سال ساخت در گلستان یازدهم، قیمت واحد را 4میلیارد و 500میلیون تومان اعلام کرده‌است.

وی در ادامه اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها کار را برای ما بسیار سخت کرده‌است و ما مجبوریم برای فروش یک واحد تنها در دو یا سه روز بیش از 100مورد بازدید داشته باشیم که با توجه به کاهش معاملات در ماه‌های اخیر، کمیسیون در مقابل زحمت‌ها برای فروش یک واحد بسیار ناچیز است و باتوجه به افزایش قیمت‌ها انصراف فروشنده از فروش یکی از مواردی است که بسیار مشاهده می‌شود یعنی مواردی داشتیم که ما بیش از 200نفر را برای بازدید و فروش یک واحد می‌بردیم و پس از دو یا سه هفته فروشنده اعلام می‌کرد که از فروش منصرف شده‌است!

این کارشناس مشاور املاک در خصوص رهن و اجاره آپارتمان در محله اباذر به اقتصادآنلاین گفت: به طورکلی برای رهن کامل باید متری 3 تا 5 میلیون تومان پرداخت. اگر واحد نوساز باشد از 4میلیون تومان برای رهن کامل قیمت‌گذاری می‌شود و واحدهای قدیمی‌تر نیز بین 3 تا 4میلیون تومان است. البته خود ساختمان نقش مهمی در تعیین قیمت دارد و موارد استثنا هم وجود دارد و ممکن است قیمت از این بیشتر یا کمتر شود.

وی در پایان عنوان کرد: التهابات بازار مسکن همه را نگران کرده‌است. فروشندگان حتی اگر ملک را با قیمت بالا بفروشند، می‌ترسند که دیگر نتوانند همان ملک را با همان قیمت بخرند و این موضوع سبب شده معاملات در سطح خوبی نباشد. به طور کلی معاملات در سال جدید افزایش نداشته و کمی از سال گذشته ضعیف‌تر است. در یک ماه اخیر نیز بازار مسکن راکد شده و معاملات شدیدا کم شده‌است.