۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در جنت‌ آباد/ افزایش قیمت مسکن به ضرر بنگاه‌داران است

۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۳
کد خبر: 460190
قیمت مسکن در جنت‌ آباد/ افزایش قیمت مسکن به ضرر بنگاه‌داران است

جنت‌آباد یکی از محله‌ها در شمال غرب تهران و منطقه 5 شهرداری است که بافت آن اغلب مدرن و مسکونی بوده و جز مناطق پرمتقاضی برای خرید در شهر تهران است که به سه بخش شمالی، جنوبی و مرکزی تقسیم می‌شود و قیمت ملک نوساز در آن بین 25 تا 45میلیون تومان متغیر است.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ جنت‌آباد محله‌ای در شمال غرب تهران است که در منطقه 5 شهرداری واقع شده؛ این محله دارای سه بخش جنوبی،مرکزی و شمالی است که به گفته مشاوران املاک جنت‌آباد جنوبی و مرکزی به دلیل دسترسی بهتر گران‌تر از جنت‌آباد شمالی است. در خصوص آب و هوا نیز جنت‌آباد شمالی آب و هوای بهتری را نسبت به جنت‌آباد جنوبی و مرکزی داراست اما دسترسی آن کمی ضعیف‌تر است.

یکی از مشاوران املاک در خصوص قیمت مسکن در این محله گفت: قیمت‌ها در سه بخش این منطقه متفاوت است. چهارباغ یکی از مناطق خوب در جنت‌آباد جنوبی است که قیمت واحد نوساز در آن از 40میلیون تومان شروع می‌شود. در جنت‌آباد مرکزی نیز همین است یعنی واحد نوساز در خیابان بعثت که از بهترین خیابان‌های جنت‌آباد مرکزی است، حدودا متری 40میلیون تومان قیمت دارد.

این مشاور املاک ادامه داد: اما جنت‌آباد شمالی متفاوت است و قیمت واحد نوساز در بلوار شقایق که از بهترین مناطق آن است از 35میلیون تومان آغاز می‌شود. یک واحد 115متری و 3ساله در بلوار شقایق متری 33میلیون و در کل 3میلیارد و 900میلیون تومان به فروش رفته‌است. واحدهای قدیمی‌تر ارزان‌تر است. برای مثال ملکی 9ساله در کوروش شرقی جنت‌آباد شمالی، متری 27میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است.

یک بنای 112متری و 3سال ساخت در گلستان شرقی جنت‌آباد مرکزی، متری 38.5میلیون تومان است. در برج‌ها نیز با توجه به طبقه قیمت متفاوت است برای مثال طبقات اول و دوم یک برج نوساز با واحدهای بالای 100متر در بلوار بعثت، واقع در جنت‌آباد مرکزی، متری 33میلیون تومان و طبقات آخر آن تا متری 40میلیون تومان هم قیمت دارد.

در جنت‌آباد جنوبی نیز یک واحد 5ساله در لاله خیابان لاله متری 33میلیون تومان، یک واحد نوساز 145متری در همین خیابان متری 43میلیون تومان و یک واحد 85متری 13ساله در چهارباغ متری 32میلیون تومان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت‌ها نسبت به قبل از عید تا متری 20میلیون تومان هم افزایش داشته‌است.

در خصوص رهن کامل نیز یکی از مشاوران املاک به اقتصادآنلاین گفت: قیمت‌ها برای رهن کامل از متری 2ونیم میلیون تومان شروع می‌شود. متوسط برای رهن کامل یک واحد 100متری باید بین 450 تا 500میلیون تومان پرداخت کرد. برای مثال یک واحد 137متری 4سال ساخت در جهاداکبر جنت‌آباد جنوبی 550میلیون تومان برای رهن کامل معامله شده‌است.

وی درادامه درباره افزایش قیمت‌ها اظهار داشت: قبل از عید قیمت هر متر مربع از واحدهای نوساز در این منطقه بین 22 تا 25میلیون تومان بود که بعد عید در سه مرحله افزایش داشت؛ یعنی ابتدا به 30 میلیون، سپس 35 و در حال حاضر نیز بین 40 تا 45میلیون تومان است و این خود سبب کاهش تمایل مردم برای خرید شده و اگر هم خریدی انجام بگیرد، بیشتر برای واحدهای کوچک و 15سال ساخت به بالا است که قیمت آنها هم از 1میلیارد و200هزار تومان کمتر نیست.

این مشاور املاک در پایان گفت: افزایش قیمت‌ها سبب شده که خریداران و فروشندگان از معامله منصرف شوند. سازندگان واحدهای نوساز علت افزایش قیمت را افزایش قیمت مصالح و دلار می‌‌دانند و به هیچ وجه حاضر به ارائه ملک با قیمت پایین‌تر نیستند. البته اینکه خود مالک می‌تواند در سایت‌های خرید و فروش مسکن، قیمت را معین کند نیز در افزایش قیمت و کاهش معاملات بی‌تاثیر نیست. ما می‌خواهیم قیمت‌ها کاهش یابد که معاملات از سر گیرد اما تعیین قیمت از سوی مالک مانع از این موضوع می‌شود.