۰ نفر

بر اساس جدیدترین آمار صورت گرفت

افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران

۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۷
کد خبر: 459682
افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران

مطابق آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی پروازهای عبوری از آسمان ایران ۳۵.۸درصد رشد داشته است. عملکرد فرودگاه‌های کشور طی تیرماه ۴۵درصد کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران طی تیرماه امسال کل پروازهای فرودگاههای تحت مالکیت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست 28 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 45 درصد و در ارسال بار و پذیرش بار و پست 51 درصد کاهش داشته است.

در ماه گذشته فرودگاه مهرآباد در نشست و برخاست رشد منفی 15 درصدی، در جابجایی مسافر رشد منفی 31 درصدی و در جابجایی بار رشد منفی 34 درصدی را ثبت کرده است.

فرودگاه مشهد نسبت به تیرماه سال گذشته کاهش عملکرد شدیدتری داشته است؛ در تیر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل نشست و برخاست 64 درصد، جابجایی مسافر 71 درصد و جابجایی بار نیز 78 درصد کاهش یافته است.

در فرودگاه بندرعباس نشست و برخاست یک درصد رشد، جابجایی مسافر 16 درصد کاهش و جابجایی بار نیز 16 درصد کاهش یافته است. در فرودگاه شیراز نشست و برخاست 35 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 46 درصد و اعزازم و پذیرش بار و پست 57 درصد کاهش را نسبت به تیرماه سال گذشته نشان می دهد.

در کیش به عنوان یکی از فرودگاههای اختصاصی نشست و برخاست 27 درصد، جابجایی مسافر و بار نیز به ترتیب 24 و 20 درصد کاهش یافته است.

در بخش آمار پروازهای عبوری از فضای کشور نیز 71 درصد رشد منفی برای تیر 99 نسبت به ماه مشابه سال گذشته ثبت شده است. در تیرماه امسال 7295 پرواز عبوری از فضای کشور داشته ایم، در حالی که تیر 98 این عدد 24 هزار و 736 پرواز بوده است. البته نسبت به خرداد ماه امسال با 5372 پرواز میزان پروازهای عبوری 35.8 درصد افزایش یافته است.

 بر خلاف ماههای قبل، در آمار منتشر شده تیرماه عملکرد پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) ثبت نشده است. شرکت فرودگاهها دلیل این اتفاق را عدم ثبت و مغایرت گیری در سامانه آمار و وجود خطا اعلام کرده است.