۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

آخرین وضعیت پروازهای ترکیه/ اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری برای از سرگیری مجدد پروازها

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۵۳
کد خبر: 459463
آخرین وضعیت پروازهای ترکیه/ اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری برای از سرگیری مجدد پروازها

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص آخرین وضعیت پروازهای ترکیه گفت: هنوز زمان مشخصی برای از سرگیری پروازها اعلام نشده و در حال حاضر تنها راه برای ادامه پروازها تشدید اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی، همزمان با شیوع ویروس کرونا، از اسفند ماه سال 98، پروازهای ایران به ترکیه و بالعکس متوقف شد. بحث از سرگیری دوباره پروازهای ایران و ترکیه از تیرماه99 دوباره مطرح شد و با وجود تایید خبر از جانب ترک‌ها و همچنین فروش بلیط در ایرلاین‌های داخلی، پروازها لغو شد.

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین، در خصوص آخرین وضعیت پروازهای ترکیه گفت: آغاز مجدد پروازهای خارجی منوط به وضعیت بهداشتی کشورهاست زیرا هر کشور پروتکل خاص خود را دارد و براساس وضعیت کشور خود تصمیم می‌گیرد که پروازها آغاز شود و یا در چه سطحی باشد و در صورت اعلام پروازها چه تصمیمات و شرایطی اتخاذ کنند. در خصوص پروازهای ترکیه هنوز زمان مشخصی برای از سرگیری پروازها اعلام نشده‌است.

وی در پاسخ به این پرسش که برای از سرگیری مجدد پروازها چه تدابیری اندیشیده شده‌است، اظهار داشت: تنها راهکار ادامه پروازها تشدید اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است. به همین منظور سازمان هواپیمایی کشور، شیوه‌نامه‌ای به شرکت‌های ذی‌نفع اعم از شرکت‌های هواپیمایی و ناوبری، شرکت‌های هلدینگ، فرودگاه‌ها و... ابلاغ کرده و تاکید داشته که رعایت این پروتکل‌ها برای همه بخش‌های صنعت الزامی است.

جعفرزاده در ادامه افزود: سازمان هواپیمایی کشوری هیچ گونه سهل‌انگاری را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و همه ملزم به رعایت دستورات هستند و توصیه‌های وزارت بهداشت در خصوص رعایت اصول بهداشت شخصی بسیار تعیین‌کننده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور درخصوص اقداماتی که برای رعایت این پروتکل‌ها صورت گرفته، عنوان کرد: سازمان هواپیمایی به عنوان سازمان حاکمیتی و نظارتی به تمامی بخش‌های ذکر شده ابلاغ کرده که زدن ماسک اجباری و ورود افراد بدون ماسک به فرودگاه‌ها ممنوع است و بخش‌های خدمات‌ده نباید به افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند خدمات ارائه دهند.

وی افزود: فاصله‌گذاری در داخل فرودگاه‌ها باید با نظارت مدیران به خوبی انجام شود و افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نکرده‌اند پذیرش نشوند. همچنین مهمانداران در داخل هواپیما و در طول پرواز موظف به نظارت دقیق بر داشتن ماسک برای مسافران در طول پرواز هستند و شرکت‌های هواپیمایی نیز بنابر توصیه سازمان هواپیمایی کشوری، حق فروش بلیط برای دو ردیف آخر پرواز را ندارند.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه رعایت اصول بهداشتی در صنعت هوایی با اقدامات سختگیرانه‌ای اعمال و اجرا می‌شود، بیان کرد: خصلت ویروس به گونه‌ای است که اگر درصد کمی هم نسبت به موضوع اهتمام نداشته باشند، تمام اقدامات انجام شده بی‌حاصل خواهد شد لذا رعایت همگان برای ادامه پروازها ضروری است تا بخش هوایی کشور بتواند به عنوان بازویی برای چرخش اقتصادی کشور عمل کند.

وی در پایان گفت: چنانچه سازمان هواپیمایی کشوری در بررسی‌ها و گزارشات مردمی به موارد کوتاهی و یا تخلف برسد، قطعا با آن برخورد خواهد کرد و مردم می‌توانند برای گزارش تخلفات احتمالی به سایت هواپیمایی کشوری به نشانی cao.ir مراجعه کنند و گزارشات خود را ارسال نمایند.