۰ نفر

بر اساس بررسی جداول آماری:

متوسط قیمت یک متر زمین در تهران ۲۵میلیون تومان شد

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷
کد خبر: 459397
متوسط قیمت یک متر زمین در تهران ۲۵میلیون تومان شد

بررسی جداول آماری نشان می‌دهد که متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین در تهران در بهار امسال ۲۵میلیون و ۵۱۰هزار تومان بود که نسبت به فصل قبل ۲۲.۶درصد افزایش داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مرکز آمار ایران نتایج طرح اطلاعات قیمت و اجاره مسکن شهر تهران در فصل بهار ١٣٩٩ را منتشر کرد که براساس آن قیمت فروش یک مترمربع زمین یا ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی (معادل ۲۵ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان) نسبت به بهار سال گذشته ۵۰.۴ درصد رشد داشت.

این افزایش موجب شد که میزان معاملات خرید و فروش زمین در بهار ۹۹ نسبت به فصل قبل ۲۰.۹ درصد و نسبت به بهار سال گذشته ۱۸.۹ درصد کم شده است.

همچنین در بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت فروش در منطقه سه (با قیمت ۵۴ میلیون و ۹۲۴ هزار تومان) و کمترین در منطقه ۲۰ با قیمت ۶ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان بود.

متوسط قیمت مسکن در تهران نزدیک به ۱۹ میلیون تومان

براساس این گزارش متوسط قیمت فروش هر مترمربع مسکن در شهر تهران با ۱۲ سال عمر بنا معادل ۱۸ میلیون و ۸۲۳ هزار تومان بود که نسبت به زمستان گذشته ۲۲.۸ درصد و نسبت به بهار ۹۸ نیز ۴۳.۸ درصد افزایش دارد.

بیشترین قیمت مسکن  ۳۹ میلیون و ۲۵۱ هزار تومان با میانگین مساحت ۱۴۸ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۰ سال در منطقه یک و کمترین آن در حدود هشت میلیون و ۶۴۰ هزار تومان با متوسط عمر بنای ۱۰ سال در منطقه ۱۸ بوده است.

بیشترین معاملات خرید و فروش مسکن تهران در فصل گذشته در منطقه پنج و کمترین معاملات در منطقه ۱۹ انجام شد.

وضعیت اجاره‌بها در تهران

متوسط مبلغ اجاره‌ ماهیانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای یک مترمربع زیربنای مسکونی تهران در بهار امسال ۵۵ هزار و ۷۳۰ تومان است که نسبت به فصل قبل ۹.۸ درصد و نسبت به بهار سال گذشته ۳۸.۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین تعداد معاملات اجاره‌بها در بهار ۹۹ نسبت به فصل قبل ۱۷.۸ درصد افزایش یافت و این در حالی است که با شیوع بیماری کرونا اعلام شد که قرارداد مستاجران در زمستان ۹۸ تمدید شود.