۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در وحیدیه تهران/ کاهش قدرت خرید خانواده‌ها

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴
کد خبر: 459387
قیمت مسکن در وحیدیه تهران/ کاهش قدرت خرید خانواده‌ها

قیمت هر واحد نوساز در وحیدیه تهران بین 18 تا 27میلیون تومان برای هر متر مربع است. قیمت واحدهای قدیمی‌تر نیز بسته به سن بنا متفاوت است. برای رهن کامل نیز باید متری دو تا سه میلیون تومان پرداخت کرد.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ وحیدیه محله‌ای با بافتی نسبتا قدیمی در شرق تهران و واقع در منطقه 8 شهرداری است. این منطقه از لحاظ مسکن از بسیاری از مناطق تهران ارزان‌تر است اما با توجه به افزایش قیمت مسکن، خرید در این منطقه نیز از توان بسیاری از خانواده‌ها خارج است. طبق گفته کارشناسان مشاور املاک در وحیدیه، قیمت هر واحد نوساز در این محله بین 18 تا 27میلیون تومان است. واحدهای قدیمی‌تر نیز اغلب کمتر از 11میلیون تومان نیستند.

یک کارشناس مشاور املاک در وحیدیه به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن برای واحدهای نوساز در این منطقه نسبت به ابتدای سال افزایش داشته و از متری 12 میلیون تومان به متری 20میلیون تومان رسیده‌است و در میدان تسلیحات که از بهترین مناطق وحیدیه است، تا متری 27میلیون تومان هم معامله می‌شود که حتی در متراژهای پایین این افزایش قیمت رقم قابل توجهی است و سبب کاهش قدرت خرید خانواده‌ها می‌شود.

وی در ادامه افزود: بافت این محله نسبتا قدیمی است و واحدهای جدید که ساخته می‌شوند اصولا بین 45 تا 60متر هستند و واحدهای با متراژ بالا در این محله زیاد نیست. اما برای واحد با متراژ بالاتر می‌توان به یک واحد نوساز 90متری در خیابان ولی‌زاده با متری 20میلیون تومان برای هر متر مربع اشاره کرد. قیمت کل یک واحد 129متری نوساز در خیابان رجبی نیز 2میلیارد و 320میلیون تومان اعلام شده‌است. همچنین یک واحد آپارتمان نوساز و 107متری در خیابان نبیئیان متری 17میلیون و 500هزار تومان قیمت گذاری شده‌است.

این کارشناس مشاور املاک اظهار کرد: حتی خرید واحدهای کوچک برای مردم سخت شده‌است. مثلا یک واحد نوساز و 45متری در خیابان نبیئیان متری 25میلیون تومان قیمت گذاشته ‌شده‌است که مجموعا یک میلیارد و میلیون تومان می‌شود یا یک واحد 65متری نوساز در کوچه غزنوی متری 18میلیون تومان قیمت دارد و این ارقام خانه‌دار شدن را برای مردم بسیار مشکل کرده‌است.

صاحب یکی از بنگاه‌ها در وحیدیه بیان کرد: این افزایش قیمت در واحدهای قدیمی نیز محسوس است. درحالیکه در بهمن ماه آپارتمان نوساز متری 10میلیون تومان هم در وحیدیه معامله شد، اکنون یک واحد 48متری که 10سال از ساخت آن می‌گذرد، 720میلیون تومان قیمت دارد که هر متر مربع آن 15میلیون تومان است. همچنین یک واحد آپارتمان 75متری و 10سال ساخت، در کوچه شادمان متری 16میلیون و 600هزار تومان و مجموعا یک میلیارد و 250میلیون تومان معامله شد. یک واحد 93متری و 9 سال ساخت در کوچه نجاری نیز متری 19میلیون تومان قیمت دارد.

وی درباره رهن و اجاره گفت: رهن و اجاره در ماه‌های اخیر رکود شدیدی داشته‌است و اکثر مستاجران مجبور به تحویل واحد شده‌اند. رهن کامل برای واحدهای قدیمی با امکانات کم و یا متوسط  متری حدودا 2میلیون تومان و برای واحدهای نوساز متری 3میلیون تومان است. برای رهن کامل یک آپارتمان 65متری و 20سال ساخت در کوچه جلیلی باید 120میلیون تومان پرداخت کرد و مبلغ مورد نیاز برای واحد نوساز مشابه حدود 180 تا 200میلیون تومان است.

این کارشناس مشاور املاک در پایان گفت: افزایش قیمت مسکن، وضعیت را هم برای ما و هم برای خریداران و حتی فروشندگان سخت کرده‌است.