۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در محله نارمک/ رواج فسخ معاملات از سوی مالکان!

۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
کد خبر: 458546
قیمت مسکن در محله نارمک/ رواج فسخ معاملات از سوی مالکان!

نارمک محله‌ای در شمال شرق تهران است که در منطقه 4 و 8 شهرداری تهران قرار گرفته‌است و یکی از بهترین محله‌های تهران از نظر دسترسی محسوب می‌‌شود. قیمت آپارتمان نوساز در این منطقه بین 30 تا 55میلیون تومان متغیر است.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ نارمک یکی از محله‌های شمال شرق تهران است که در منطقه 8 شهرداری واقع شده و قسمت شمالی آن نیز در منطقه 4 قرار گرفته‌است. بافت مدرن، موقعیت جغرافیایی، دسترسی بسیار مناسب و... سبب تمایل بسیاری از مردم به خرید ملک در این منطقه و همچنین بالا بودن نسبی قیمت ملک در آن است. به گفته یکی از مشاوران املاک، قیمت آپارتمان‌ های نوساز اغلب بین 30 تا 55میلیون و آپارتمان‌های قدیمی‌تر نیز از متری 13میلیون تومان شروع می‌شود.

 

یک کارشناس مشاور املاک در منطقه نارمک در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: قیمت‌ها در این محله باتوجه به نوع ساختمان، قدمت، محل و امکانات بنا و... متفاوت است. برای مثال در مردادماه یک واحد 70متری و 9سال ساخت، در خیابان پنجاه و دو متری 22میلیون تومان معامله شد و یا یک آپارتمان 61متری 10سال ساخت در 46متری غربی، متری 23میلیون تومان به فروش رفت.

وی در ادامه اظهار کرد: واحدهای نوساز با قیمت بیشتری معامله می‌شود. برای مثال یک ملک 107متری نوساز در میدان دهم متری 37میلیون تومان و واحدی 130متری در خیابان مهر جنوبی 32میلیون تومان قیمت گذاشته شده که نسبت به اسفند ماه 98، افزایش زیادی داشته واحدهای مشابه با متری 23میلیون تومان هم به فروش رفته‌ است.

یکی دیگر از مشاوران املاک بیان کرد: قیمت‌ مسکن در این محله نسبت به سال گذشته حدود 50درصد افزایش داشته‌است. برای مثال یک آپارتمان 145متری که یک سال از ساخت آن می‌گذرد، در خیابان اخلاقی متری 42میلیون تومان قیمت گذاشته شده درحالیکه که قبل از عید واحدهایی با این قیمت در این منطقه بسیار کمیاب و یا حتی نایاب بود.

وی با تاکید بر اینکه تفاوت قیمت‌ها بسیار عجیب است، ادامه داد: قیمت در همه مناطق نارمک به این شکل نیست و می‌توان واحدهای نوسازی با مبلغ کمتر هم یافت. مثلا قیمت کل یک واحد 80متری در 46متری را، 2میلیارد و پنجاه هزار تومان اعلام کرده‌اند. واحدهای قدیمی‌تر نیز ارزان تر است. یک آپارتمان 67متری و 18سال ساخت در بلوار کاظمی، یک میلیارد و 150هزار تومان قیمت گذاشته شده‌است.

در خصوص رهن و اجاره نیز، برای رهن کامل واحدهای نوساز حدودا از 180میلیون تومان شروع می‌شوند. یک واحد 65متری و 17سال ساخت در میدان صدم، با 170میلیون تومان و یک واحد 64متری نوساز در میدان پنجاه و چهار، 190میلیون تومان برای رهن کامل معامله شد.

صاحب یکی از بنگاه‌های نارمک در پایان به اقتصادآنلاین گفت: در سال جدید بین 40 تا 50درصد افزایش قیمت داشتیم و تمایل خریداران و فروشندگان برای معامله با کاهش روبرو شده‌است. خریداران دیگر توان خرید ندارند و فروشندگان هم به علت عدم ثبات قیمت‌ها و همچنین افزایش قیمت طلا و ارز ناگهان معامله را فسخ می‌کنند و از فروش انصراف می‌دهند. وضعیت حاضر دال بر افزایش قیمت در آینده نیز خواهد بود که در روند کاهشی معاملات تاثیرگذار است.