۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در شهرک غرب/ افت شدید معاملات از ابتدای سال

۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۵۰
کد خبر: 457803
قیمت مسکن در شهرک غرب/ افت شدید معاملات از ابتدای سال

شهرک غرب در شمال غرب تهران و منطقه 2 قرار گرفته است. مدرن بودن بافت، تراکم کم جمعیت به علت وجود خانه‌های ویلایی، آب و هوای خوب، امکانات رفاهی و ... سبب شده تا این منطقه از محله‌های گران تهران محسوب شود و قیمت برخی املاک در آن به متری 100میلیون تومان هم برسد.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ محله شهرک غرب یکی از مناطق معروف تهران است که در منطقه 2 واقع شده و عواملی چون سبک معماری، جمعیت کم و آب و هوای مناسب، امکانات رفاهی و... سبب معروفیت و محبوبیت این محله شده‌ است. البته عوامل یاد شده سبب گران بودن ملک در این منطقه نیز شده است. خانه‌های نوساز در این منطقه از متری 60میلیون تومان شروع شده و تا متری 100میلیون تومان هم می‌رسد. خانه‌های قدیمی نیز از متری 40میلیون تومان به بالا قیمت‌گذاری می‌شود.

یکی از مشاوران املاک شهرک غرب در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین گفت: از ابتدای سال ملک در این منطقه بین 30 تا 100درصد افزایش قیمت‌ مسکن داشته است و این سبب کاهش تمایل مردم برای خرید ملک در منطقه شده و تمام تماس‌هایی که با ما گرفته می‌شود فقط در حد پرس‌وجو است و مردم با شنیدن قیمت‌ها تمایل برای خرید در این منطقه را از دست می‌دهند؛ به طوریکه ما در بنگاه خود از ابتدای سال 99 تنها سه مورد معامله فروش داشتیم و محلات اجاره هم به میزان قابل توجهی کاهش داشته که این امری بی‌سابقه بوده‌است.

خرید و رهن کامل در شهرک غرب

حداقل قیمت برای خرید آپارتمان در شهرک غرب متری 40میلیون تومان است و حداکثر آن نیز حدودا متری 100میلیون تومان است. البته این قیمت در برج‌ها بالاتر است و از 60میلیون تومان شروع می‌شود. یک واحد 130متری نوساز در بلوار حافظی متری 44میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که فروردین ماه با متری 37میلیون تومان می‌شد مورد مشابه را خریداری کرد.

برای خرید آپارتمان در علامه جنوبی باید بین 60 تا 80میلیون تومان هزینه کرد که قیمت یک خانه 130متری در این منطقه حدود 9میلیارد تومان است. یک واحد 72متری و 6 سال ساخت در بلوار فرحزادی متری 50میلیون تومان است که نسبت به فروردین امسال حدود 14میلیون تومان افزایش قیمت داشته و مورد مشابه پنج ماه پیش حدود 36میلیون تومان بوده‌ است.

یک مشاور املاک در ارتباط با قیمت‌ مسکن در شهرک غرب به اقتصاد آنلاین گفت: نوساز و یا قدیمی بودن و همچنین امکانات و آپشن‌های واحد مسکونی نقش مهمی در تعیین قیمت ملک دارند. به طور میانگین قیمت هر متر مربع در فلامک 70میلیون تومان، در زرافشان شمالی 50میلیون تومان، در بلوار دریا حداقل 60میلیون تومان و در آپارتمان‌های تعاونی متری 50میلیون تومان است.

این مشاور املاک اظهار داشت: یک خانه 145متری و 14سال ساخت در خیابان توحید متری 45میلیون تومان به فروش رفته‌است و مقایسه‌ها با فروردین ماه نشان می‌دهد که قیمت یک واحد نوساز در خیابان توحید متری 40میلیون تومان بوده‌است و این افزایش شدید قیمت‌ها موجب شده تا بازار مسکن در منطقه ما شدیدا راکد شود و کاهش شدید معاملات را شاهد باشیم.

یکی از مشاوران املاک در خصوص رهن کامل ویلای دربست بیان کرد: رهن کامل این ویلاها از 8میلیارد به بالا شروع می‌شود و اگر بخواهید اجاره پرداخت کنید باید ماهی حدودا 100میلیون تومان بپردازید که البته با افزایش شدید قیمت‌ها و شیوع کرونا تقاضا برای ویلاهای این‌چنینی به شدت کاهش یافته‌است. در خصوص آپارتمان نیز حداقل مبلغی که باید برای رهن کامل پرداخت کرد حدود 1میلیارد و 200هزار تومان است که قیمت‌های بسیار بالاتر از این هم وجود دارد.