۰ نفر

تسهیلات جدید برای مسکن معلمان پیش بینی شده است

جزئیات اعطای تسهیلات مسکن بـه فرهنگیان

۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۰
کد خبر: 455895
جزئیات اعطای تسهیلات مسکن بـه فرهنگیان

مدیرکل پشتیبانی و تعاون وزارت آموزش و پرورش جزئیات اعطای تسهیلات مسکن و مرابحه فرهنگیان را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،  گودرز کریمی فر درباره اعطای تسهیلات به فرهنگیان گفت: یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش ساماندهی نظام نامه رفاهی فرهنگیان است و در همین راستا برنامه های متنوعی از جمله اعطای تسیهلات کم بهره  به عنوان زیرفهرست این نظام نامه تدارک دیده شده و به استان ها ابلاغ شده است.

وی افزود:  تسهیلات جدیدی برای فرهنگیان پیش بینی و ابلاغ اعتبار شده است. این تسهیلات در دو سرفصل مرابحه و مسکن  پیش بینی، تعریف و ابلاغ اعتبار شده و اکنون در حال اجراست.

مدیرکل پشتیبانی و تعاون وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تهسیلات مسکن با دو رویکرد متفاوت در نظر گرفته شده نخست احداث و ساخت مسکن و دیگری خرید مسکن گفت:  احداث مسکن نیز طبقه بندی شده است؛ برای زوجین فرهنگی در کلانشهر تهران ۱۶۰ میلیون تومان است که بازپرداخت ۱۲ ساله و کارمزد ۱۲ درصدی دارد. همین وام در مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده و در حال پرداخت به فرهنگیان واجد شرایط است.

کریمی فر ادامه داد: همین وام احداث  و ساخت مسکن برای زوجین فرهنگی در سایر شهرها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان اعطا می شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا وام های دیگری قابل دریافت است؟ گفت: علاوه بر وام احداث مسکن، وام های ثانویه حمایتی تا سقف ۶۰ میلیون تومان داریم که این وام ثانویه بدون وثیقه و سپرده گذاری پرداخت می شود.

مدیرکل پشتیبانی و تعاون وزارت آموزش و پرورش شرایط استفاده از این تسهیلات را بیان و اظهار کرد: کلیه فرهنگیانی که پروانه ساختمانی به نام خودشان باشد و مجوزهای اولیه را از شهرداری اخذ کرده باشند می توانند به ادارات تعاون سراسر کشور مراجعه کنند.

کریمی فر به وام مسکن انفرادی احداث و ساخت مسکن هم اشاره کرد و گفت: وام اول به زوجین فرهنگی اعطا می شد اما این وام مربوط به خانواده هایی است که یکی از زوجین فرهنگی باشد. در شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان، برای مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۸۰ میلیون و برای سایر شهرها ۶۰ میلیون تومان تعیین شده و در دست اجراست.

وی درباره وام خرید مسکن هم گفت: مبلغ این وام در تهران ۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان ها ۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان تعریف شده است.

مدیرکل پشتیبانی و تعاون وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یک وام مرابحه هم داریم که بازپرداخت پنج ساله و کارمزد ۱۲ درصد دارد که بدون هیچ گونه وثیقه و سپرده گذاری به فرهنگیان واجد شرایط در قالب خرید کالا پرداخت خواهد شد و هم اکنون در حال اجراست.

کریمی فر در ارتباطی با شبکه خبر با بیان اینکه ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای این تسهیلات پیش بینی شده و تا کنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن در میان استان ها توزیع شده است اظهار کرد: بانک ملی، بانک عامل اعطای این تسهیلات خواهد بود.