۰ نفر

رئیس بنیاد مسکن:

نیمی از منازل مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شدند

۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۵۵
کد خبر: 455709
نیمی از منازل مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شدند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: نیمی از منازل مسکونی روستایی در کشور مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا تابش عصر امروز (۶ مردادماه) در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال گذشته بارندگی‌های زیادی روی داد که منازل مسکونی روستایی را دچار آسیب کرد، گفت: در این ایام به ۳۰۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد شد که امروز خوشبختانه خبر پایان بازسازی این واحدها را اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مسکن روستایی اقدامات خوبی در کشور انجام شده است، افزود: ۵۰ درصد منازل روستایی مقاوم‌سازی شده و بیش از ۵۰ هزار واحد نیز بازسازی شده است.

این مسئول ادامه داد: مسکن محرومان از ابتکارات دولت است که با وجود مشکلات و درگیری در استان‌های مختلف، با حضور مسئولان آغاز شده و در هر استان با افتتاح اولین واحد مسکونی محرومان، تعداد واحدهای تحویلی اعلام می‌شود.

تابش تصریح کرد: هزینه ساخت واحدهای محرومان به صورت وام بلاعوض یا وام بدون بهره خواهد بود. در مجموع در کل استان‌ها  ۵۶ هزار و ۹۴۰ واحد روستایی و شهری کوچک در قالب مسکن محرومان آغاز شده که این واحدها در ۱۵ استان ساخته می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه ‌بر ۱۵ استان در حاشیه سه شهر مشهد، چابهار و زاهدان ساخت ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی محرومان آغاز شده و مسکن محرومان یک ساله باید به پایان برسد تا شاهد افتتاح بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی محرومان در کشور باشیم.