۰ نفر

تمرکز عرضه املاک نوساز در شرق تهران

۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۶:۰۲
کد خبر: 453879
تمرکز عرضه املاک نوساز در شرق تهران

بررسی فایل‌های موجود نزد بنگاه‌های ملکی نشان می‌دهد در روزهای اخیر تمایل سازنده‌های فعال در مناطق شرق و جنوب شرقی تهران به عرضه آپارتمان نوساز به مراتب بیشتر از سازنده‌های مناطق مصرفی غرب تهران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ آن‌طور که تابلوی موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی نشان می‌دهد، با شروع فصل تابستان روز به روز بر تعداد آپارتمان‌های نوساز عرضه شده برای فروش افزوده شده است و این روند ظاهرا ادامه دارد. سازنده‌ها حضور سفته‌بازان در بازار را فرصت مغتنمی برای فروش واحدهای تکمیل شده خود در پروژه‌های اخیر می‌دانند و از همین رو تصمیم به ورود به بازار گرفته‌اند. زمانی که محور تقاضای خرید، از جنس سفته‌بازی یا سرمایه‌گذاری باشد، پیشنهاد قیمت‌های گزاف برای فروش از سوی گروهی از فروشنده‌های نوساز نیز رواج پیدا می‌کند؛ چراکه آنها این‌طور تصور می‌کنند که سفته‌باز ملکی به هر قیمتی قصد خرید در بازار ملک را دارد و حاضر نیست نقدینگی خود را به دارایی دیگری تبدیل کند. در واقع سفته‌بازان ملکی را می‌توان به «ملک‌باز» تعبیر کرد؛ به این معنا که کمتر تمایل به تجربه بازارهای دیگر همچون بورس نشان می‌دهند.

حضور سفته‌بازان در بازار مسکن این روزها سبب شده سازنده‌ها رغبت بیشتری به فروش واحدهای تکمیل شده خود نشان دهند و در هر محله از هر سه یا چهار آپارتمانی که نزد واسطه‌ها فایل می‌شود، یکی نوساز و کلیدنخورده است. از طرفی تمرکز عرضه نوسازها در میان مناطق مصرفی، بیشتر در محله‌های شرق و جنوب شرق تهران است و این رغبت در محله‌های مصرفی غرب تهران واقع در منطقه پنج کمتر به نظر می‌آید. 

در حال حاضر محله‌های تهرانپارس، نارمک، پیروزی، نیروی هوایی، نامجو، سبلان و نظام آباد را می‌توان به‌عنوان محله‌هایی که آپارتمان نوساز در آنها نسبتا بیشتر عرضه شده است، معرفی کرد.

مسکن.3