۰ نفر

اقتصاد آنلاین از بازار مسکن گزارش می‌دهد؛

پارکینگ در تهران و مشهد متری چند؟/ اجاره پارکینگ برای زندگی!

۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵
کد خبر: 450529
پارکینگ در تهران و مشهد متری چند؟/ اجاره پارکینگ برای زندگی!

اجاره پارکینگ به غیر از اهالی ساختمان یکی از اشتباه‌ترین تصمیماتی است که باید ساکنین از کنار آن به سادگی عبور نکنند.

اقتصاد آنلاین - محبوبه قرمزچشمه؛ پارکینگ یکی از ملزومات زندگی شهری است. زیرساختی است که باید شهرداری در گام اول و زمان صدور پروانه ساخت به آن توجه کند. عملکرد شهرداری در سال‌های جدید قابل دفاع‌تر از زمانی است که قوانین و ضوابط مربوط به پارکینگ ساختمان رعایت نمی‌شد. تقاضا برای خرید و اجاره پارکینگ از جمله مهترین موضوعاتی است که باید بررسی شود.

یکی از مشاوران املاک تهران با بیان اینکه قیمت اجاره پارکینگ عمومی بسیار بالاست، بیان کرد: قیمت بالای پارکینگ عمومی شهروندان را به سمت خرید و اجاره پارکینگ از همسایه‌ها سوق داده است. بر اساس قانون، خرید و فروش پارکینگ به غیر از اهالی همان ساختمان جرم است. در شرق و غرب تهران و در محله‌هایی که کمبود پارکینگ وجود دارد، قیمت اجاره یک پارکینگ خصوصی تا ماهی 350هزار تومان هم می‌رسد. این قیمت برای جنوب تهران ماهی 70 تا 250 هزار تومان است. در میدان استقلال تهران یک پارکینگ بین 5 میلیون تا7 میلیون تومان برای یک سال اجاره داده می‌شود.

اجاره پارکینگ به غیر اهالی فاجعه آفرین است

یکی از مشاوران معاملات املاک در ارتباط با قیمت اجاره پارکینگ گفت: با وجود غیر قانونی بودن فروش و اجاره پارکینگ به غیر، متاسفانه شاهد رواج این موضوع در برخی از مناطق تهران و حتی ایران هستیم. اجاره پارکینگ به غیر از اهالی ساختمان یکی از اشتباه ترین تصمیماتی است که باید ساکنین از کنار آن به سادگی عبور نکنند. اجاره یک پارکینگ یعنی حضور فردی غریبه به جز اهالی در ساختمان. با توجه به حضور کودکان در فضای مشاء، قرار گرفتن اموال ساکنین در پارکینگ و حیاط حضور غریبه‌ها امنیت ساکنین را به خطر می‌اندازد و فاجعه آفرین است.

قیمت پارکینگ در مشهد

یکی از مشاوران املاک خیابان آزادی مشهد در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهروندان در مشهد جای پارک است با توجه به افزایش قیمت خودرو، داشتن پارکینگ اضافی یک حسن برای خانه محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: قیمت مسکن در محله صیاد شیرازی (خراسان رضوی) به عنوان یکی از اعیان نشین‌ترین محله‌های این شهر، متری 14میلیون تومان در تیرماه99 معامله شد. پارکینگ اضافی این خانه متری 6میلیون تومان به یکی از اهالی این ساختمان فروخته شد. یعنی خرید یک پارکینگ 12متری در مجموع 72میلیون تومان در خیابان صیاد شیرازی مشهد آب می‌خورد.

قیمت خرید پارکینگ در میاندوآب

آگهی خرید‌ و فروش پارکینگ در میاندوآب یکی از متداول‌ترین آگهی‌هایی است که در سایت‌ها و کانال‌های تبلیغی وجود دارد. یکی از این آگهی‌ها مربوط به یک پارکینگ 15 متری در میاندوآب آذربایجان غربی است. صاحب این ملک در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین‌ اظهار کرد: آپارتمان 150 متری در میاندوآب متری 800هزار تومان تا 1میلیون و 200هزار تومان معامله می‌شود. پارکینگ‌های خانه‌ها هم با قیمت‌های توافق شده بین خریدار و فروشنده معامله می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت پارکینگ از متری 900هزار تومان تا 2میلیون تومان بسته به کیفیت مکان و متریال آن متفاوت است، گفت: خرید پارکینگ در میاندوآب همچون تهران نیست. اغلب پارکینگ‌ها در میاندوآب چهاردیواری هستند و درب مجزا دارند. در بیشتر مواقع افرادی که پارکینگ خریداری می‌کنند بومی نیستند. یک پارکینگ 15 متری متری یک میلیون تومان در تیر99 معامله شده است.

اجاره پارکینگ برای زندگی

یکی از آگهی‌های سایت‌های معتبر اجاره یک پارکینگ قابل سکونت در شب است. صاحبخانه اجاره این واحد را سالانه 15 میلیون تومان عنوان کرده است. این آگهی یکی از جدید‌ترین و متداول‌ترین آگهی‌هایی است که با افزایش قیمت مسکن به چشم می‌خورد.

وی افزود: ساختمان‌های قدیمی ساز شمال تهران بیشتر با مشکل کمبود پارکینگ مواجه هستند، به طور کلی امکان اجاره پارکینگ به غیر از اهالی ساختمان امکان پذیر نیست. میانگین اجاره پارکینگ در شمال تهران 300 هزار تومان و خرید آن بسته به توافق بین دو نفر به طور متوسط متری 12میلیون تومان است.

یکی از مشاوران املاک خیابان ایران به اقتصادآنلاین گفت:  یک پارکینگ در خیابان ایران 200 تا 300 هزار تومان اجاره داده می‌شود. یکی از گران‌ترین قیمت‌های اعلام شده  برای اجاره پارکینگ مربوط به خیابان پیروزی تهران و در انواع ساختمان‌های قدیمی است. این گرانی نتیجه عملکرد گذشته شهرداری در صدور پروانه‌های ساخت است. پیش‌تر الزامی برای وجود پارکینگ به ازای هر واحد وجود نداشت. بعد از تراکم فروشی و افزایش ساکنین یک محل مشکل و معضل پارکینگ از جمله مهمترین مشکلات شهرنشینی به خصوص در محله‌هایی همچون پیروزی، سرآسیاب، تهران پارس تهران شد.

خرید و اجاره پارکینگ در شرق تهران

یکی از مشاوران املاک در شرق تهران با بیان اینکه در تهران پارس قیمت اجاره پارکینگ 150 تا 200 هزار تومان برای هر ماه است، گفت: خرید پارکینگ بر اساس عرف متفاوت است. یک پارکینگ 11 متری در تهران پارس 100 تا 140 میلیون تومان در تیرماه معامله شد. قیمت پارکینگ ربط آنچنانی به قیمت ساختمان ندارد. به عنوان مثال قیمت آپارتمان نوساز در خاک سفید تهران پارس متری 18میلیون است. پارکینگ اضافی در خاک سفید در مجموع 120 میلیون تومان در تیرماه 99 معامله شد. این در حالی است که در همین زمان یک پارکینگ 11 متری در بهترین نقطه تهران پارس در مجموع 100 میلیون تومان معامله شد.