۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش میدهد:

برگزاری نمایشگاه‌های ساختمانی همزمان با اوج گیری مجدد کرونا/ لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۰
کد خبر: 444213
برگزاری نمایشگاه‌های ساختمانی همزمان با اوج گیری مجدد کرونا/ لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

صنعت نمایشگاهی یکی از پول‌ساز‌ترین صنایع جهان است. هرساله نمایشگاه‌هایی با موضوع ساختمان و صنایع ساختمانی در سراسر دنیا برگزار می شود. اواخر 2019 میلادی و شیوع بیماری کرونا ویروس، صنعت ساختمان و نمایشگاه‌های این حوزه را تحت الشعاع قرار داد و تعطیلی آن چرخه بزرگی از نمایشگاه داران گرفته تا فعالان عرصه نمایشگاهی و حتی غرفه سازان را با ضرر مالی بزرگ روبرو کرد.

اقتصادآنلاینمحبوبه قرمزچشمه؛ امروز با گذشت بیش از 5 ماه، فعالان نمایشگاهی از برگزاری مجدد نمایشگاه ساختمان در ایران خبر میدهند و تصمیم ستاد مبارزه با کرونا برای برگزاری نمایشگاه‌های ساختمانی را بسته به شهر محل برگزاری نمایشگاه متفاوت اعلام کرده‌اند.

 نگاهی به زمان بندی برگزاری نمایشگاه‌ها در صنعت ساختمان، توالی برگزاری آنها را در شرایط کنونی نمایان میکند: نمایشگاه تخصصی تکنولوژیهای نوین ساختمان کرج، نمایشگاه بین المللی حرارتی، برودتی و سیستم‌های تهویه تبریز، نمایشگاه بین المللی در و پنجره تهران، هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی کرمانشاه، هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر تهران در تیر و مرداد ماه نمایشگاه‌هایی هستند که در این جدول  زمان بندی در طول دو ماه جای گرفته‌اند. این در حالی است که بدون شک و با اذعان فعالان بازار، امضای ستاد مقابله با کرونا بر برگزاری و عدم برگزاری نمایشگاه در هر شهری بر آینده شغلی هزاران نفر تاثیر دارد.

یکی از فعالان عرصه ساختمان با بیان این که ستاد مبارزه با کرونا، برگزاری نمایشگاه‌ها در استان‌های سفید را با رعایت اصول بهداشتی مقابله با کرونا آزاد اعلام کرده است، گفت: این تصمیم در حالی گرفته شده که نمایشگاه‌ها، محل گرد آمدن شرکت‌های فعال صنعت ساختمان از سراسر کشور هستند واین جابجایی میتواند عامل شیوع بیشتر کووید - 19 باشد.

یکی از مسئولان برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان با اشاره به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در گفت و گو با اقتصاد آنلاین اظهار کرد: نمایشگاه تخصصی تکنولوژیهای نوین ساختمان کرج در تیرماه 99 برگزار خواهد شد. اجازه برپایی این نمایشگاه صنعت ساختمان توسط ستاد مقابله با کرونا صادر شده و دلیل موافقت آنها این است که کرج در تقسیم بندی مقابله با کرونا، در منطقه سفید قرار گرفته و با تدابیر بهداشتی اعلام شده توسط ستاد، نمایشگاه در تاریخ ذکر شده برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که هیچ منعی برای حضور فعالان ساختمانی از استان‌های قرمز برای حضور در نمایشگاه ساختمانی وجود ندارد، گفت: فعالان عرصه ساخت‌و‌ساز برای حضور در نمایشگاه تخصصی ساختمان با تردید روبرو هستند. به طور قطع حضور شرکت کننده‌ها از سایر استان‌های کشور در نمایشگاه‌های استانی کمرنگ‌تر خواهد بود و پیش‌بینی میشود، شرکت کننده‌های استانی نقش پررنگ‌تری در نمایشگاه‌ها داشته باشند.