۰ نفر

اختصاص ۶۰هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن ملی

۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۶
کد خبر: 442164
اختصاص ۶۰هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن ملی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دریافت ۶۰هزار قطعه زمین از سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح اقدام ملی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، جواد حق شناس با اعلام این خبر گفت: هم اکنون در مرحله لینک شدن سامانه بنیاد مسکن و سامانه tem.mrud.ir هستیم تا به این طریق متقاضیان به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.

وی درخصوص اقدامات بنیاد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن، افزود: بنیاد مسکن تاکنون 60 هزار قطعه زمین از سازمان ملی زمین و مسکن دریافت کرده است تا اقدامات ساخت مسکن اقدام ملی را برای این زمین‌ها آغاز کند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از 60 هزار قطعه زمینی که از سوی وزارت راه و شهرسازی به بنیاد برای ساخت مسکن ملی واگذار شده تاکنون موقعیت 37 هزار قطعه سنجش شده و برای قطعات سنجش شده در حال تهیه طرح هستیم در عین حال تولید مسکن برای 10 هزار واحد مسکن ملی آغاز و طراحی حدود 6 هزار واحد به پایان رسیده است.

حق شناس افزود: هم اکنون در مرحله لینک شدن سامانه بنیاد مسکن و سامانه tem.mrud.ir هستیم تا به این طریق متقاضیان به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پس از ثبت نام مرحله اول گزینش‌ها و پالایش مربوط به اصالت هویت افراد انجام شده است> برای مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن، وزارت راه و شهرسازی ثبت نام‌ها را به شکل پیامکی و اینترنتی انجام داده که منتظر هستیم تا فهرست به بنیاد مسکن اعلام شود.

به گفته حق شناس، حدود 300 شهر در مرحله نخست طرح‌های تعریف شده اقدام ملی تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن ملی است همچنین، بنیاد مسکن شروع حدود 3000 واحد طرح‌های اقدام ملی را در دست انجام دارد که شامل پروژه‌های بنیاد مسکن و زمین‌هایی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی برای طرح اقدام ملی مسکن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: طرح‌هایی که مستقیما از سوی بنیاد مسکن برای اقدام ملی در دست انجام است حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. پروژه‌هایی که مربوط به اقدام ملی بر روی زمین‌هایی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی به بنیاد برای انجام طرح‌ها تخصیص یافته حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.