۰ نفر

از سرگیری مذاکرات برای آغاز پروازهای اروپایی به ایران

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۲
کد خبر: 437661
از سرگیری مذاکرات برای آغاز پروازهای اروپایی به ایران

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری جلسات متعدد و اقدامات این سازمان در راستای اعتمادسازی به منظور از سرگیری پروازهای اروپایی به ایران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد سعید شرفی درباره برگزاری این جلسات و نتایج آن اظهار کرد: در راستای از سرگیری پروازهای اروپایی به فرودگاههای کشور و بهره برداری از فضای آسمان جمهوری اسلامی ایران جهت پروازهای عبوری خود به مقاصد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، شبه قاره هند و جنوب شرق آسیا جلسات متعددی بین مقامات هوانوردی ایران و تعدادی از شرکت های هواپیمایی اروپایی به نمایندگی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا برگزار شد.
وی افزود: در این جلسات  که از بهمن سال ۱۳۹۸ با حضور نمایندگان سیاسی و سفرای آلمان و اتریش در تهران انجام شد و با حضور مدیران ارشد هواپیمایی اروپایی استمرار یافت، به سوالات شرکت های مذکور پاسخ داده شد.
شرفی تصریح کرد: برنامه ریزی لازم جهت برقراری پرواز شرکت های اروپایی پس از توقف آنها متعاقب سانحه هواپیمایی اوکراینی صورت گرفته بود اما با گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان برگزاری جلسات حضوری در تهران و امکان از سرگیری پروازها به حالت تعلیق درآمد.
مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در جلسه ای که روز ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور مدیران سازمان هواپیمایی، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی، نماینده شرکت لوفت هانزا در ایران و مدیران ایمنی و امنیتی شرکت های هواپیمایی اروپایی برگزار شد، اقدامات انجام شده در چارچوب کمیسیون بررسی سانحه شرح و ضرورت تبادل داده های فنی و ایمنی و همچنین اقدامات اصلاحی و اطمینان ساز در راستای از سرگیری پروازها پس از رفع شرایط متاثر از ویروس کرونا مورد تاکید قرار گرفت.
وی اعلام کرد: آژانس ایمنی اتحادیه اروپا پس از سانحه اوکراینی با انتشار اطلاعیه هوانوردی درخصوص پرواز بر فراز کشورمان ملاحظاتی داشته که درصورت حصول اطمینان از جانب شرکت های هواپیمایی می توان شاهد افزایش پروازهای عبوری از فضای کشور بود.