۰ نفر

هشدار درباره تبعات طرح خانه‌های ۳۵متری

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۴۶
کد خبر: 435928
هشدار درباره تبعات طرح خانه‌های ۳۵متری

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که طرح خانه‌های ۳۵متری شهرداری تبعات اجتماعی فراوانی دارد، گفت:این طرح با الگوی ساخت مسکن ایرانی مغایر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سید ابوالفضل موسوی بیوکی در واکنش به ارسال طرح خانه‌های کوچک‌مقیاس (35 متری) از سوی شهرداری تهران به وزارت کشور، اظهار کرد: هم‌اکنون کلان‌شهرهای کشور ازجمله تهران با کمبود مسکن مواجه است، بنابراین نهادهای اجرایی ازجمله وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها نسبت به تولید مسکن جهت رفع کمبودها اقدام می‌کنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد طرح خانه‌های کوچک‌مقیاس (35 متری) مانند یک مسکن موقت و کوتاه‌مدت عمل خواهد کرد و قطعاً این‌گونه طرح و اقدامات راه‌حل اصلی مشکل کمبود مسکن در کشور نیست.

وی تصریح کرد: خانه‌های 35 متری بیشتر برای افراد بی‌خانمان و بی‌بضاعت کاربرد دارد، این افراد می‌توانند برای رفع معضل مسکن خود از این مساکن استفاده کنند. از سوی دیگر طرح خانه‌های کوچک‌مقیاس (35 متری)  مغایر با الگو ساخت مسکن ایرانی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:‌ قطعاً طرح خانه‌های کوچک‌مقیاس (35 متری)  تبعات اجتماعی بسیاری دارد اما می‌توان از این طرح برای رفع موقت مشکل کمبود مسکن استفاده کرد تا در آینده با اجرای طرح‌های کلان و استاندارد، نیازهای کشور رفع شود، اما به‌طور حتم طرح خانه‌های کوچک‌مقیاس راه‌حل اساسی برای این مسائل نیست.

موسوی‌بیوکی بابیان این‌که طرح خانه‌های کوچک‌مقیاس با برنامه جامع مسکن مغایر است، اضافه کرد: در برنامه مذکور مسکن سبز حدود 70 متر در نظر گرفته‌شده است و مسکنی تحت عنوان مسکن 35 متری وجود ندارد.