۰ نفر

پیشنهاد تشکیل صندوق ویژه حمایت از مستاجران به دولت

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۳:۵۶
کد خبر: 434636
پیشنهاد تشکیل صندوق ویژه حمایت از مستاجران به دولت

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از دستگاه‌های دولتی در عدم حمایت از مستأجران، گفت‌:‌ دولت باید صندوق ویژه حمایت از مستأجران تشکیل دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سیدهادی بهادری اظهار کرد: اجاره مسکن یکی از نخستین بخش‌هایی است که با بروز تلاطم در بازار مسکن دچار آسیب می شود.

وی با یادآوری این‌که طی 3 سال اخیر با افزایش قیمت مسکن، نرخ اجاره‌بها نیز افزایش چشمگیری داشته است،‌ادامه داد:‌ عدم برنامه‌ریزی درست در سال‌های اخیر برای تولید مسکن، باعث تشدید تلاطم و افزایش قیمت ها در بازار اجاره شده است.

وی با بیان این‌که مردم تنها قربانیان آشفتگی بازار مسکن بوده اند. افزود:‌ وزارت راه و شهرسازی در یک سال اخیر برنامه‌ای را برای ارائه تسهیلات به مستأجران تدوین کرده، اما متأسفانه این برنامه تاکنون عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که دولت باید صندوق حمایتی ویژه‌ای را برای تقویت بنیه مالی مستأجران تشکیل دهد،‌ گفت:‌ دستگاه های حکومتی و دولتی باید برای رفع مشکلات مسکن استیجاری ورود کنند، این دستگاه ها اراضی بسیاری دارند که اکثر آن بلااستفاده باقی مانده و می‌توان از این ظرفیت برای تولید مسکن استیجاری در کشور استفاده کرد.

بر اساس این گزارش‌، از اوایل سال گذشته به این سو وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی طرح اجاره‌داری حرفه‌ای را عاملی برای تعدیل و کنترل قیمت‌ها در بخش اجاره مسکن اعلام کرده است.

این در حالی است که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی این برنامه به امسال نخواهد رسید. وزارت راه و شهرسازی اخیرا از ارائه پیشنهاد تمدید خودکار 6 ماهه قراردادهای اجاره به دولت خبر داده است. طرحی که با توجه به خروجی دو طرح مشابه سال‌های 90 و 91،‌ نمی‌توان به تاثیرگذاری آن در راستای حمایت از مستاجران امیدوار بود.