۰ نفر

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور:

آگهی مجازی خرید و فروش مسکن؛ فرصتی برای بازاریابی دفاتر مشاور املاک

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
کد خبر: 434486
آگهی مجازی خرید و فروش مسکن؛ فرصتی برای بازاریابی دفاتر مشاور املاک

عقبایی معتقد است که آگهی های مجازی خرید و فروش و اجاره مسکن تهدیدی برای دفاتر فیزیکی مشاوران املاک محسوب نمی شوند و بلکه بازاریابی و اتصال متعاملین را توسعه می دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین، برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع انتشار ۹۱ درصد آگهی های خرید و فروش و اجاره مسکن در فضای مجازی و در ارتباط تلفنی با حسام عقبایی نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور و نیما اشرف زاده مدیر ارتباطات و اجرایی یکی از سایت های مشهور اینترنتی از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

عقبایی فعالیت در حوزه فضای مجازی را در شرایط کنونی و آینده ضروری خواند و گفت: امروزه روش کسب و کارها تغییر کرده بطوریکه برخی مشاغل حذف و مشاغل جدید جایگزین می‌شوند.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در رابطه با فعالیت سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در حوزه مسکن گفت: سایت‌ها و اپلیکیشن هایی که مسیر قانونی را طی کرده و شناسنامه دار هستند بازوان کسب و کار محسوب می‌شوند و ما هم مخالفتی نداریم اما اگر قانونمند نباشند و یا فاقد پروانه کسب باشند خلاف قانون است و ما هم موافق آن نیستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان انعقاد قرارداد به صورت اینترنتی وجود ندارد گفت: طرفین معامله (خرید و فروش یا اجاره) فقط در فضای مجازی با یکدیگر تعامل می‌کنند و قراردادی به صورت اینترنتی نوشته نمی شود.

عقبایی معتقد است افرادی که در این زمینه در فضای مجازی فعالیت می‌کنند تهدیدی برای دفاتر فیزیکی مشاوران املاک محسوب نمی شوند و بلکه به عنوان یک فرصت می‌توانند بازاریابی و اتصال متعاملین را توسعه دهند.

در ادامه "صبح و گفتگو"، اشرف زاده بیان کرد: هدف اصلی از به وجود آمدن این کسب و کارها کمک به مشاوران املاک و دفاتر معاملات ملکی است.

مدیر ارتباطات و اجرایی یکی از سایت های اینترنتی در ادامه مطلب، نرم افزارهای این حوزه را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: نرم افزار دستیار مشاور املاک یک نرم افزار تخصصی است که در آن فقط مشاوران املاک اجازه درج آگهی را دارند اما برخی نرم افزارها نیز هستند که اجازه درج آگاهی را هم به کاربران عادی و هم به مشاوران املاک می‌دهند.

اشرف زاده تصریح کرد: هیچ یک از نرم افزارهای قانونمندی که دارای مجوز رسمی و نماد توسعه تجارت الکترونیک بوده وارد معاملات نمی شوند و فقط موظف به انجام فرآیند تبلیغ هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد آگهی های املاک ما متعلق به دفاتر و مشاوران املاک تهران است گفت: این افراد احراز هویت شده و جواز و پروانه کسب آنها هم رویت شده است.

مدیر ارتباطات و اجرایی یکی از سایت های اینترنتی اظهار داشت: ثبت و درج آگاهی در این فضا تا تعداد محدودی رایگان است، یعنی کاربر عادی تا سه آگهی را می‌تواند به صورت رایگان درج کند اما در صورت تقاضا برای تعداد آگهی بیشتر پرسنل ما مدارک کسب و کار فرد آگهی دهنده را بررسی می‌کنند و یک بستر فروشگاهی در اختیار او قرار می‌دهند.

وی درخصوص درج قیمت آگهی‌ها یادآور شد: درج قیمت در آگهی‌ها طبق دستور دادستانی در سال گذشته ممنوع شد و دو سایت بزرگ کشور همان شب اول بلافاصله قیمت‌ها را برداشتند و تا دو ماه و نیم بعد حتی یک آگهی هم قیمت نداشت اما طبق نامه کتبی که بعداً به ما ارسال شد اجازه درج قیمت‌ها را پیدا کردیم.

اشرف زاده با بیان اینکه دو بستر بزرگ نیازمندی کشور مجهز به سیستم کنترلی قیمت هستند گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد آگهی های خودرو قیمت دارند.